Eindelijk weer een update, ik heb niet stil gezeten, maar door de feestdagen en kinderverjaardagen de afgelopen weekeinden niet echte stappen kunnen maken.
Maar tussen alle drukte door in de avonden de schuur eerst maar eens omgetoverd tot werkplaats met een echte degelijke opklapbare werkbank.
Lekkere 36mm dikke plaat met marmoleum toplaag en degelijke poten. Tevens 6 stopcontacten en \TL verlichting boven de werkbank geplaatst.
Heb gelukkig wifi dekking tot in de schuur, dus internet is ook gelijk geregeld.
verder de uitlaat geheel eronderuit en bij het oude ijzer gedumpt.
Assen eraf en versnellingsbak er onderuit gehaald. Ook nog de kachel, ruitenwissermechaniek en kabelboom eruit gehaald.
Vandaag met mij vader de motor er met de hand uitgetild. De motor takel die ik wilde gebruiken was ff bezet.
Met een aluminium ladder boven de motor en een paar flinke sjorbanden tilden we hem redneck-style eruit.
Was best wel zwaar, en koste de nodige Haagsche krachttermen, maar het is toch gelukt!!!
Vervolgstappen: onderstel eronderuit en klein spul demonteren.
Daarna op naar de pyrolyse oven of laten stralen. Ik ben er nog niet uit....
Ben toch ban dat de pyrolyse oven ook op de plaatsten waar je niet meer bij kan alle conservering wegbrand.