arri_50
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 17, 2014 11:40

Ik heb een mito qv en wil graag de open uitlaat 70 mm van Gtech installeren. dus zonder katalysator en demper. Kan dit kwaad voor de motor?

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1857
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 17, 2014 15:03

Hier is hem toch :thumbs:
Of dat veel kwaad kan weet ik niet, lijkt mij niet echt gevaarlijk te zijn.
Stel u ook even voor op de site he :wink:
Grtz Maarten
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 17, 2014 16:45

Ik vermoed dat je een foutmelding gaat krijgen van de ecu.

Als jouw originele uitlaat zowel een lambdasensor voor als na de kat heeft zitten zoals de meeste moderne auto's kun je niet straffeloos de kat weglaten. De 2e controleert dan namelijk de werking van de kat. Dit is in de meeste gevallen door een goede chiptuner wel uit te programmeren.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Terence Q4
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: ma aug 08, 2005 19:27

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 17, 2014 18:12

Maatje van mijn heeft op zijn grande punto 1.4 t-jet .

Heb hier laatst een volledig razzagon uitlaatsysteem onder gezet .
Vanaf de turbo tot einddemper zonder kat en tussendemper hierbij werd een klein verloopje geleverd voor de 2e lambdasonde , hier lijkt een mini katalysator in te zitten .
Tot nu toe geen meldingen gehad betreft motorstoring o.i.d .
Alle hitteschilden ook weer terug gemonteerd waardoor het icm de onderplaat voor de apk keurmeester heel moeilijk te controleren is of er daadwerkelijk een kat onderzit .
Aangezien auto's na 2007 voor apk uitgelezen moeten worden , zul je hier eigenlijk niks over horen met een apk keuring.

Oohja en het geluid is werkelijk fenomenaal.
-Giulietta 2.0 "82.
-159 Sw

arri_50
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

vr sep 19, 2014 11:36

ja zeker hier ben ik :p

ik heb ondertussen al gehoord dat dit blijkbaar helemaal niet goed is omdat je turbo geen tegendruk krijgt

ik heb nu deze gevonden: http://www.italo-tuning.de/gtech-kom...2-p-13384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
deze lijkt mij interresant. 1 katalysator in de middenpijp en geen demper
maar ze hebben ook deze: http://www.italo-tuning.de/gtech-kom...2-p-13380.html" onclick="window.open(this.href);return false;
deze heeft de katalysator in de downpipe en een einddemper

heeft er iemand een idee wat het verschil is?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

vr sep 19, 2014 12:18

Dat het niet goed zou zijn omdat je turbo geen tegendruk krijgt is de grootst mogelijke onzin. :?

Een turbo heeft geen tegendruk nodig om zijn werk te doen. Een atmosferische motor is gebaat bij iets van tegendruk om te voorkomen dat er teveel vers mengsel de uitlaat in stroomt gedurende de tijd dat er klepoverlap is.

Bij een turbo motor heb je juist geen behoefte aan tegendruk in de uitlaat, hoe beter jouw uitlaatgassen weg kunnen stromen hoe beter de turbo op kan spoelen en hoe meer vermogen je kunt halen. Daarom zijn de meeste aftermarket uitlaten voor turbomotoren ook meestal groter in diameter als de originele. Dit heeft wel enkel nut als het direct vanaf de turbo is, ook de doorstroming van katalysators en dempers moet zo open mogelijk zijn.

Als men vol blijft houden dat je tegendruk nodig hebt dan moet je ze even vragen hoeveel tegendruk ze denken dat de turbo zelf oplevert aan de motor. Dat is namelijk veel meer als bij een atmosferische motor. Het turbinegedeelte waar de uitlaatgassen nu doorheen geperst moeten worden is veel kleiner als de uitlaat van een atmosferische motor namelijk.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

arri_50
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

ma sep 22, 2014 09:51

Skytune (helemaal niet vriendelijk) in België zegt dat dit het slechtste is wat je kan doen. een reden geven ze niet.

ik heb al op verschillende forums gaan kijken. ofwel de uitleg van tegendruk ofwel dat het geen probleem is.
H&S Corse zegt ook dat het geen probleem is.

Gtech schrijft in hun prijslijst dat je voor de monte carlo uitlaat je auto moet laten mappen

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

di sep 23, 2014 07:56

Stel je nu héél simpel ff met gesloten ogen voor hoe zo'n "stroomschema" van een turbomotor er uit ziet. Of zoek even een duidelijk plaatje op. Dan snap je dat Remco en H&S gelijk hebben hoor ! Maar dan inderdaad alles vanaf de turbo aanpakken, anders krijg je zo'n mooi bewijs van dat een ketting net zo sterk is als de zwakste schakel.

Als Skytune inderdaad zo'n antwoord zonder enige motivatie geeft: best, gewoon met een wijde boog omheen gaan. Dat moet je sowieso altijd doen, of het nu over auto's gaat of niet.. 8) (Race) motoren gaan doorgaans stuk door smering/olie druk problemen en ontstekingsproblemen (mengsel/detonatie).
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

arri_50
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

di sep 23, 2014 10:51

volgens mij is zonder ook beter maar ik krijg altijd 2 antwoorden. Het is ofwel zeer slecht ofwel zeer goed

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 24, 2014 21:00

Heel simpel voorbeeld op mijn oude 145 Novitec.

Standaard Novitec 54mm downpipe met standaard kat: 192 pk en turbo's gaan nogal eens stuk vanwege hitteproblemen.

Custum build 63 mm downpipe en 100cell Magnoflow racekat: 220+ pk en een turbo die trackdays en Nurburgring overleefd.

Dat zijn wat mij betreft gewoon harde feiten. Zie het zo :
Als de uitlaatgassen eenmaal door de turbo zijn wil je zo snel mogelijk kwijt zodat er geen 'opstopping' ontstaat waardoor de turbo tegengewerkt wordt en heter wordt. 2 dingen die je niet wilt om topvermogen te halen.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 24, 2014 21:16

Als je door een rietje hard probeert uit te blazen krijg je ook een rooie kop. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

wo sep 24, 2014 21:19

Neehoor, een rood spruitstuk! :lol:

arri_50
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

do sep 25, 2014 09:01

dat lijkt mij ook zo

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

ma sep 29, 2014 12:14

Volgens mij is het bij turbo-motoren, mbt de uitlaat, zo dat de diameter van de uitlaatpijp goed gekozen moet worden, want je wilt dat de stromingssnelheid van het uitlaatgas tot aan de eindpijp zo hoog mogelijk blijft, maar ook gelijkmatig.. een te dunne pijp resulteert in tegendruk, denk inderdaad aan het rietje omdat het gas word afgeremd, maar een te grote diameter gaat hem ook niet worden omdat het uitlaatgas dan teveel kan uitzetten waardoor dit sneller afkoelt en de stromingssnelheid afneemt, dit zou in mijn ogen dan ook resulteren in tegendruk omdat je dan een ophoping van uitlaatgas verderop in de uitlaat krijgt, en in ieder geval te weinig doorstroming. Althans, dat is wat ik mij zo even zit te filosoferen....
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')


Life is too short to drive boring cars 8)

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

Re: Mito qv met Gtech 70 mm

ma sep 29, 2014 13:08

Misschien even contact opnemen met EPS uitlaten (wel te vinden via google). Ik gok zomaar dat zij jou ALLES kunnen vertellen over uitlaten. Een zeer professioneel bedrijf met veel ervaring.

Gr. Geert-Jan
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Terug naar “Tuning onderwerpen”