Dat het niet goed zou zijn omdat je turbo geen tegendruk krijgt is de grootst mogelijke onzin.
Een turbo heeft geen tegendruk nodig om zijn werk te doen. Een atmosferische motor is gebaat bij iets van tegendruk om te voorkomen dat er teveel vers mengsel de uitlaat in stroomt gedurende de tijd dat er klepoverlap is.
Bij een turbo motor heb je juist geen behoefte aan tegendruk in de uitlaat, hoe beter jouw uitlaatgassen weg kunnen stromen hoe beter de turbo op kan spoelen en hoe meer vermogen je kunt halen. Daarom zijn de meeste aftermarket uitlaten voor turbomotoren ook meestal groter in diameter als de originele. Dit heeft wel enkel nut als het direct vanaf de turbo is, ook de doorstroming van katalysators en dempers moet zo open mogelijk zijn.
Als men vol blijft houden dat je tegendruk nodig hebt dan moet je ze even vragen hoeveel tegendruk ze denken dat de turbo zelf oplevert aan de motor. Dat is namelijk veel meer als bij een atmosferische motor. Het turbinegedeelte waar de uitlaatgassen nu doorheen geperst moeten worden is veel kleiner als de uitlaat van een atmosferische motor namelijk.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.