Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 12:39

wat betreft gewicht tov een America besparen; ik heb wat gewogen en ik kom tot de volgende conclusie:

- als je de accu van de motorruimte naar achteren verplaatst dan heb je in mijn geval (accu van 72 ah) 17,5 kg minder gewicht voorin
- spruitstukken wegen 10kg per 2 en als je die vervangt voor rvs/stalen exemplaren heb je ook al gauw 6 a 7 kilo winst
- stuurbekrachtiging vervangen voor onbekrachtigd scheelt ook 15 kilo
- de mooiere :wink: normale bumpers eronder ipv de ameerica bumpers scheelt ook 50 kilo.

eenvoudige winst cq verplaatsing van gewicht. Ik zou met deze aanpassingen hetzelfde gewicht moeten kunnen creeren als een 4 cilinder met stuurbekrachtiging en dan is de v6 opeens niet meer zo nose-heavy.......

wie vult deze relatief eenvoudige gewichtsbesparingen aan??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 13:06

Kunstof kap (en als je echt geld teveel hebt kunstof schermen)...Ruitesproeierreservoir verkleinen (of leegmaken)...accuplaat verwijderen...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 13:14

accuplaat verwijderen??? je bedoelt de accu er uti en de plaat die daar onder zit weghalen?? heb ik al gedaan..

wat kost zo'n kunstof kappie Marc???
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 13:25

Zie messenger!
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 13:33

yo, check.....

iemand anders ervaring met het weghalen van het frame van de motorkap????
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 13:45

Deze jongens wel:

Afbeelding

Afbeelding
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
RiniV6
Full Member
Full Member
Berichten: 284
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:23
Locatie: Roosendaal

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 17:40

Accu verplaatsen naar de kofferbak.. is dat veel werk??
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

do jan 13, 2005 21:49

Vraagje... Ik heb/had begrepen dat het (grote) verschil tussen een America en QV de nokkenassen zijn. Heeft het zin om de orginelen te vervangen door bv die van een QV.
Om vervolgens een 'snelle (squadra) chip' te plaatsen. Of is dit gerommel in de marge?

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Alfa 75 V6

vr jan 14, 2005 00:55

die qv stokken schijnen met een squadra chip toch wel ff wat extra te presteren. Als je ze hebt zou ik het doen.

De accu naar de kofferbak is niet zo heel veel werk: ik heb op de sloop van een 164 de accubak er uit gehaald. Deze plaats je achter in d ekofferbak van je 75. Dikke pluskabel naar de motorruimte trekken en aldaar met een verbindingsblok aan de originele kabelboom vastzetten. Goede massa in de kofferbak maken en klaar. Er zijn wel meer mogelijkheden maar dat is allemaal wat bewerkelijker.... tis maar wat je wilt...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 75 V6

vr jan 14, 2005 18:35

Vraagje... Ik heb/had begrepen dat het (grote) verschil tussen een America en QV de nokkenassen zijn. Heeft het zin om de orginelen te vervangen door bv die van een QV.
Om vervolgens een 'snelle (squadra) chip' te plaatsen. Of is dit gerommel in de marge?
Kijk ook ff op de site van het 75 register, en evt op t oude forum.
Volgens mij had/heeft de QV ook iets meer compressie (en nog wat kleine dingetjes ..)

Pieter75

RE: Alfa 75 V6

vr jan 14, 2005 18:39

Mijn 75 QV [rode] is voorzien van CSC volledige uitlaat voor tot achter (spagh.spruitstukken,flexdelen,middendemper en einddemper) , K&N inlegfilter en de Squadra chip. Ook rij ik regelmatig in een volledig originele 75 V6 QV [zwart] (met katalysator).

Voor mijn gevoel heeft de originele meer soeplesse en power onderin. Op hogere toeren (>3000tpm) is de rode stukken feller en geeft het gevoel een 'langere adem' te hebben. Dit kan best eens met de katalysator / uitlaatontwerp te maken hebben??

Blijft altijd lastig beoordelen ivm het verschil in geluid. De originele met kat. is erg stil en geciviliseerd in vergelijking met het CSC systeem.

grt
Pieter

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

vr jan 14, 2005 19:10

Als je de originele door QV assen wil vervangen wil dit zeggen dat je een jetronic inspuitsysteem hebt, hier is geen squadra chiptuning voor mogelijk.
De QV heeft excact dezelfde compressieverhouding als een 75jetronic/America.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

vr jan 14, 2005 23:02

Had eens contact gehad met squadra tuning. En a.d.h.v mijn chassis nr kon hij bepalen dat ik een motronic injectie systeem heb. Kan het geloof ik ook zien aan de computer aan de bijrijders kant. Maar hoe weet ik niet meer :-)

@Pieter Jouw rode 75 ken ik en die voelde toen erg goed aan. Alleen helaas ... het verhaal ken je. Zelf heb ik ook csc spruitstuk en geen kat. Volgens mij precies als bij jou. In iedergeval door de zelfde garage eronder gezet. Misschien eens een idee om in de mijne een paar meter te gaan rijden? Je woont in de buurt.
Heb voor die tijd nog een 75 V6 gehad en die was echt bloed snel ivg met deze.
Vandaar mijn vraag. En daarnaast wordt ik gek van die suffe volvo van mijn broer (station met 2 kinderzitjes en bak gereedschap en niet bij te benen grrr)

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: RE: Alfa 75 V6

za jan 15, 2005 00:04

Mijn 75 QV [rode] is voorzien van CSC volledige uitlaat voor tot achter (spagh.spruitstukken,flexdelen,middendemper en einddemper) , K&N inlegfilter en de Squadra chip. Ook rij ik regelmatig in een volledig originele 75 V6 QV [zwart] (met katalysator).

Voor mijn gevoel heeft de originele meer soeplesse en power onderin. Op hogere toeren (>3000tpm) is de rode stukken feller en geeft het gevoel een 'langere adem' te hebben. Dit kan best eens met de katalysator / uitlaatontwerp te maken hebben??

Blijft altijd lastig beoordelen ivm het verschil in geluid. De originele met kat. is erg stil en geciviliseerd in vergelijking met het CSC systeem.

grt
Pieter
Hoe krijg je die zonder kat door de apk of is deze zonder u9 op het kenteken?
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Pieter75

RE: Alfa 75 V6

za jan 15, 2005 01:37

Ja zonder katalysator en geen problemen met APK; <1992 gaat prima zonder kat.
Wel moet alles technisch redelijk in orde zijn om de juiste waardes te halen want je moet nog steeds aan eisen voldoen.

Terug naar “Tuning onderwerpen”