Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma sep 15, 2014 22:01

Die moet dan wel iets van 2 mm dikker zijn.. Dat zou dan een speciaal gemaakte worden of een dubbele originele met een stalen plaat ertussen,ook niet echt betrouwbaar. En met dikkere koppakkingen komen de koppen ook hoger waardoor de distributieriem ook verder uitgerekt wordt wat een probleem op kan leveren.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma sep 15, 2014 22:27

Staat een los GTA blok op MP, maar je weet in dat geval nooit wat je koopt.
Bovendien moet je, als je de auto laat keuren het originele kenteken/chassisnummer van de donorauto kunnen overleggen.
Niet echt een optie dus.
Ga voorlopig voor de 166 automaat, is de goedkoopste optie. Komen nog genoeg kosten aan...
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Jacco.vd.Zaag
Full Member
Full Member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 11:56
Locatie: Kollum

Re: 75 V6 (ring-)racer

di sep 16, 2014 20:35

Ja, die zag ik ook. Denk dat zo'n motor helemaal een heks is om in te bouwen, en om dat te laten lopen. Misschien nog erger dan een 166 motor.

Ja, ik denk het wel. Ben wel benieuwd naar je bevindingen, en hoe dat gaat!
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth - 1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0 - 1992 Alfa Romeo 164 2.0TS

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di sep 16, 2014 20:47

Ik ga denk ik voor een KMS-systeem, dus denk dat het niet veel uitmaakt of je een 166 of GTA inbouwt.
Tis wel een TS en ik wil NS kunnen rijden dus kenteken nodig en auto moet opnieuw gekeurd worden.
Dan is een kenteken van de donor noodzakelijk, begrijp ik.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

di sep 16, 2014 21:49

Nee hoor.een aankoopbewijs is voldoende. Dus een bon laten schrijven door de verkoper en het motornummer erop zetten is genoeg.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di sep 16, 2014 22:22

Ook bij particuliere transactie (MP)?
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

do sep 18, 2014 00:32

jep... :) Ze willen een aankoopbewijs zien, maakt niet uit verder van wie, hoeft geen bedrijf te zijn.

maar als je zo'n motor koopt zal in de meeste gevallen wel bekend zijn uit welke auto hij gekomen is, dat kun je er dan altijd nog bij doorgeven.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Jacco.vd.Zaag
Full Member
Full Member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 11:56
Locatie: Kollum

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo sep 21, 2014 15:11

Oooo, ik was ook altijd in de veronderstelling dat je chassisnummers en alles van de donorauto moest aantonen. Yuri zei het ook al, maar goed. Weer wat geleerd!
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth - 1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0 - 1992 Alfa Romeo 164 2.0TS

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

za okt 11, 2014 17:21

Afbeelding


Zo, 75 naar Wielhoven om de kooi uit te breiden naar de voorwielophanging.
Wilde plannen voor de winter;
-Doorlassen carrosserie zodra hij terug is;
-3.0 24V motor erin;
-KMS-systeem
-EPS uitlaatsysteem van voor tot achter
-V-bak en Sper reviseren
-Nieuwe kabelboom (laten)bouwen
-Intrax Coil Over
-166 Voorremmen
-Achteras met Camber en toespoor en remmen naar buiten

Moet in april weer rijden...

Beter de lat goed hoog leggen :mrgreen:

Bedenk net:
Zou een 166 blok met vliegwiel en koppeling van 166 werken?
Dan kan het vliegwiel en de koppeling achterin helemaal weg.
Voordeel: maar 1 vliegwiel en een koppeling die berekend is op het vermogen.
Nadeel: (nog) meer gewicht voorin.

Heb trouwens een 166 automaat, weet iemand of dat nog specifieke problemen oplevert tov een blok uit een 166 handbak?
_________________________________________
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo okt 12, 2014 01:17

Voordat je de as op toespoor laat vast lassen, ik sprak laatst iemand die zei dat als je de as op toespoor zet je alleen maar meer onderstuur krijgt... Zal wel voer zijn voor een discussie maar misschien wel iets om in overweging te nemen...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo okt 12, 2014 12:28

Die 166 koppeling en vliegwiel voorin gebruiken maak je het jezelf nou niet bepaald makkelijker mee...
De koppelingen die in 75's gebruikt zijn hebben flink wat reserve. (voordeel van oldskool ontwerp) Zou het eerst maar eens proberen.
Moeilijk doen kan altijd nog.
Vwb vliegwiel, achterste kan je verlichten. Voorste zou ik persoonlijk een van Alu kopen bij performatek. Je moet toch iets anders.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo okt 12, 2014 12:47

Ga ik waarschijnlijk eerst ook doen, wil volgend jaar wel kunnen rijden.
Maar ben al een beetje vooruit aan het denken/fantaseren...

Deze week gaat het blok uit de 166 automaat.
Is er iemand die weet of het uitmaakt dat het een automaat is?
Auto is nog best goed, zou het zonde vinden om de auto te slopen en er dan achter te komen dat het blok niet geschikt is, dat ik eigenlijk een 164/166 blok uit een auto met handbak nodig heb...
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo okt 12, 2014 13:23

Waar het blok uitkomt maakt geen verschil.

75 vliegwiel bevat de centrering voor de cardanas duis je zit niet met een priseaslager oid waar je rekening mee zou moeten houden. Enige wat zou kunnen bij een 166 motor is dat de bdp sensor op het vliegwiel zijn tandkrans heeft zitten. Dat zou wat lastig zijn aangezien je die wel nodig hebt.

Overigens hoort een v6 vliegwiel gebalanceerd te zijn als geheel met de krukas, poelie en tegengewichten. Ander vliegwiel zou je dus ook zo als geheel moeten balanceren. Evt is het een optie om de onbalans van het 166 vliegwiel te kopieren naar een 75 vliegwiel.

Evt kun je een 166 vliegwiel pakken en dan daar een constructie op maken waar de cardanas in past. het 166 vliegwiel kun je dan flink afdraaen aan de buitenkant. Dan zou je wel lichter uit kunnen komen als met een 75 vliegwiel denk ik. Met een vliegwiel(starterkrans) van een automaat zou je dat heel extreem kunnen doen. Ben overigens wel benieuwd waar de benodigde onbalans in het vliegwiel van een automaat zou zitten. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

za okt 18, 2014 19:29

Afbeelding

Omdat mijn BMW versnellingsbak plannen niet door iedereen gewaardeerd werden, vandaag maar verder met de TS-bak :mrgreen:

Bedoeling is het vliegwiel te vervangen door een zelf gemaakt alu exemplaar.
(zelf is niet helemaal het juiste woord, ga m zelf laten maken)
Voor de stalen voering die daar in moet gebruik ik een remschijf van gietijzer, of misschien een remschijf van een motorfiets.
Die laatste is lekker dun en licht en ook bedoeld om frictie op te wekken.
Hoop dat het genoeg is.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr okt 24, 2014 12:33

En we (Peter P) gaan stug door:


Afbeelding

Afbeelding
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Terug naar “Racen - Technisch”