2.0 nokken in een 1.6 is een bekende upgrade. Vermogenswinsten van 15 pk op topvermogen zijn geen uitzonderingen, maar wel in combinatie met een herprogrammering van het motor management. Het beste is om de nokken niet volgens de calibers af te stellen maar de inlaat nok iets vroeger waardoor je iets aan topvermogen inlevert maar koppel onderin terug wint.
Heb ook eens gelezen dat de 2.0 gasklep groter is waardoor er meer vermogen uit de 1.6 te halen valt. Ook het inlaathuis met de lengte verstelling van de 2.0 past maar daarvoor moet de kabelboom aangepast worden zodat de lengte verstelling aangesloten kan worden, of je zet er een 2.0 kabelboom in. Ook dit moet dan wel geactiveerd worden in het management.
Katvervanger is deze interessant:
http://www.alfaholics.com/2010/07/ts-fr ... e-cf3-126/" onclick="window.open(this.href);return false; Hiermee vervang je de 2 prekats in de voorpijp, de grootste restrictie in de uitlaat.