Als je alleen de achterkant aanpakt dan klopt je verhaal. Je creeert meer grip aan de achterzijde. Je zult aan de voorkant dus ook wat moeten doen om in balans te blijven.Voordat je de as op toespoor laat vast lassen, ik sprak laatst iemand die zei dat als je de as op toespoor zet je alleen maar meer onderstuur krijgt... Zal wel voer zijn voor een discussie maar misschien wel iets om in overweging te nemen...
Meer toe-spoor levert meer rechtdoor stabiliteit op en help bij het insturen.Voordat je de as op toespoor laat vast lassen, ik sprak laatst iemand die zei dat als je de as op toespoor zet je alleen maar meer onderstuur krijgt... Zal wel voer zijn voor een discussie maar misschien wel iets om in overweging te nemen...
Dikke voorstabi creëert juist onderstuur als de achterzijde ongewijzigd bijft!
Als je alleen de voorkant zou aanpassen (dikke stabi max camber) dan creeer je meer overstuur. Zullen we dat dan ook maar niet meer doen??
om een knuppeltje in het hoenderhok te gooien.Dikke voorstabi creëert juist onderstuur als de achterzijde ongewijzigd bijft!
Als je alleen de voorkant zou aanpassen (dikke stabi max camber) dan creeer je meer overstuur. Zullen we dat dan ook maar niet meer doen??
Deze is makkelijk te omzeilen, aangezien de castor stangen nooit perfect in het horizontaal vlak zitten, leveren ze uitgesplitst horizontale als verticale krachten in het draaipunt = carrosseriezijde.Volgens de annex J 8.3.2.5 :
De veiliheidskooi mag zich in lenterichting richting niet verder reiken dan de bevestigingspunten van de voorwielophanging en de achterwiel ophanging elementen welke de verticale lasten dragen (veren en schokdempers).
Caster stangen dragen geen verticale lasten dus die vlieger gaat niet op is mijn mening. Ik vraag me ook af of je zo'n rechtstreekste verbinding aan de kooi zover voorin de neus wilt hebben. Je houd geen kreukelzone over, mocht je een tik op de neus krijgen, krijgt de hele kooi/auto een oplazer in plaats van de kreukelzone. Is volgens mij ook de reden waarom het zo staat omschreven in Annex J...De veiligheidskooi mag in de lengterichting niet verder reiken dan de bevestigingspunten van de voorwielophanging en achterwielophanging elementen welke de verticale lasten dragen (veren en schokbrekers).
Aanvullende verstevigingen welke deze grenzen overschrijden zijn toegestaan tussen de veiligheidskooi en de bevestigingspunten van de achter stabilisatorstang aan de carrosserie.
Er staat nergens iets in annex J vermeld over dat de verticale krachten groot moeten zijnaangezien de castor stangen nooit perfect in het horizontaal vlak zitten, leveren ze uitgesplitst horizontale als verticale krachten
Dat zal allemaal wel, maar je caster stang valt niet in de catagorie 'draagt verticale lasten zoals een demper/veer' of zie ik het verkeerd ? Je stelt het caster ermee af en zorgt dat de bovenste draagarm in bewegingsvrijheid wordt beperkt horizontaal...Er staat nergens iets in annex J vermeld over dat de verticale krachten groot moeten zijnaangezien de castor stangen nooit perfect in het horizontaal vlak zitten, leveren ze uitgesplitst horizontale als verticale krachten
Kijk voor de grap eens naar de oude 75 fabrieksracers.... dit is niet vernieuwend...