Neem vooral de Twinair niet. Heb daar laatst mee gereden maar het geluid van zo'n 2 cilinder is énorm wennen... Bij het optrekken hoor je zelfs resonanties in het dashboard. Die motor doet enorm afbreuk aan de Mito. Maarja, alles vanwege de CO2-emissies helaas... Het verbruik is volgens de fabriek 1:23, maar volgens de boordcomputer was het over de afgelopen 1.000 km. nog niet eens 1:13. Omdat je flink moet trappen om vooruit te komen. Het slaat zo door allemaal... Bedenk je dan eens dat je met een 3.2 V6 met een beetje beleid 1:9,5 kunt halen. Staat toch in geen enkele verhouding allemaal. Je bent gek als je voor € 20.000 een nieuwe 2-cilinder bestelt als je voor € 8.000 in een dikke 3.2 kunt sturen. Dan kun je wel dingen over onderhoudskosten, wegenbelasting en verbruik gaan roepen, maar wat denk je dat je afschrijft op een nieuwe auto? En wat schrijf je nog af op een 3.2 van € 8.000? Precies...
Onder de streep denk ik dat een bijv. 10 jaar oude V6 je per maand minder kost, en je hebt er zó ontzettend veel meer auto voor.
Maar aangezien besloten is dat het een Mito wordt: als ik er 1 zou mogen uitzoeken zou ik voor de 1.3 JTDm gaan en die laten chippen bij Squadra. Ik denk dat je er dan zeker een fijn karretje aan hebt!