Hallo!
Mijn naam is Eeuwe Boonstra. Nét 22 jaar geworden, woonachtig in Ooststellingwerf (Oost-Friesland). Ik heb me aangemeld omdat ik weer Italiaans wil rijden, en ik ben er vrijwel over uit dat het een Alfa Romeo moet worden..
Momenteel rijd ik een Volvo V70 D5 uit 2005 omdat ik september dit jaar een ongeluk heb gehad met mijn vorige auto, een Fiat Grande Punto 1.9 JTD Sport uit 2006. Ik moest vlug wat anders om dagelijks Veendam op en neer te rijden, en dacht dat een V70 me wel bevallen zou. Het is de auto waar ik als kleine Eeuwe in opgegroeid ben, mijn oude heer heeft in 1997 en 2001 een nieuwe V70 gekocht en daarom heb ik toch iets met het model. En inderdaad, hij rijd werkelijk voortreffelijk, maar als ik met mijn 21/22 jaar jonge ogen naar mijn V70 kijk denk ik altijd weer 'hij past echt voor geen meter bij me'. Een Italiaans gereden..
Wat ik zoek is een courante 147 of GT, of een 159. Vorige week een aantal 159's gereden maar ze kunnen me toch niet echt bekoren qua rijeigenschappen. En dan heb ik weer zo'n grote auto, wat moet ik er eigenlijk ook mee.. Een Mito vind ik niks (lelijk) en een Giulietta naar mijn smaak valt nog even buiten mijn budget. Feit is dat het een JTD moet zijn, en leer is een pré (het liefst bruin). Voor de rest wat leuke opties, niet zo'n kaal suf ding. De auto moet rookvrij zijn en netjes behandeld zijn. Kilometerstand maakt me niet heel veel uit.
Marktplaats staat bij mij dagelijks op scherp, maar mocht iemand hier zijn Alfa Romeo te koop hebben staan, neem gerust contact met mij op
Een kleine curriculum vitae omtrent mijn autohistorie:
- Mazda 323F 1.5 GLX 1996
Mijn eerste auto. Gekocht bij de dealer in Apeldoorn, met schade. Had mijn rijbewijs nog niet dus had alle tijd om de auto op te knappen. Van de tweede eigenaar, alle boekjes er bij, slechts 97dkm bij aanschaf.. leuke auto. Super traag, maar wel veel lol aan beleefd. Echt een auto waar het in geleerd is. Op den duur zag ze er zo uit:
Helaas is de auto in 2012 historie geworden. Had de auto uitgeleend aan een maatje van me, die de 88 woeste PK's niet in bedwang kon houden en een droge sloot in gleed. Er staat nog wel wat media online van het ongeval, zoals hier: http://www.hvnieuws.nl/nieuws/auto-slip ... -2012.html
- Fiat Grande Punto 1.9 JTD 8v Sport 130 2006
Omdat ik steeds meer reed was ik al van plan de Mazda te gaan vervangen voor een diesel, en mijn oog was al op een Grande Punto gevallen. Een niet-saaie B-segmenter die je tenminste met een fatsoenlijke dieselmotor kon krijgen. Daarnaast vond ik hem echt fantastisch om naar te kijken (nogsteeds - ik draai mijn hoofd nog altijd om voor een Grande Punto Sport). Eentje aangeschaft van een particulier, en hoewel ik bereid was het hele land door te rijden stond hij toevallig maar 30km van mijn woonplaats af. Super netjes, helemaal origineel, goed onderhouden. Ik was verkocht - en zo ook de auto.
Wat een verandering was dit. Opeens had ik een snelle, luxe, jonge (6 jaar jong, vond het heel wat op mijn 20e), mooie, zuinige auto. Was echt helemaal verliefd op deze auto.
In de loop de tijd het een en ander veranderd aan de auto. Een kort lijstje:
Motorisch:
-Scara73 FMIC
-EGR afgedopt
-Custom roetfiltervervanger
-Software op maat door SaVaLi
Onderstel:
-AP Suspention schroefset
-Eibach Performance3000 variobolts
-Op maat gemaakte spacers
-Custom gemaakte carrosserie verstevigingen
-"18 Rota SDM LeMans Gold Editions
-Toyo Proxes T1-R
Remmerij:
-EBC GD Series schijven rondom
-EBC YellowStuff remblokken rondom
-Goodridge stalen remleidingen (Carbon)
Uiterlijk:
-Alfa Romeo 156 antenne
-Leon Cupra frontspoiler (op maat gemaakt)
-Grille zwart gedipt, buitenste rand antraciet gelaten
-Achterlichten rood gewrapt
Interieur:
-Volledig dichtgemaakt met bitumen
-Rockford Fosgase versterker en subwoofer
Is uiteindelijk ook ongelukkig geëindigd toen een maatje van me (die ook een Grande Punt 1.9 JTD had) niet gezien had dat ik plots vol op de rem moest..
Ik mis deze auto nog iedere dag om heel eerlijk te zijn. Had er op het laatst veel problemen mee, maar dat heeft liefde niet gedrukt. Het was écht mijn auto. Fantastische bak, fantastische tijden mee beleefd. En ja, eenmaal Italiaans gereden te hebben..
Volvo V70 D5 Momentum 2005
Weinig over te zeggen, heb hem ook nog maar een paar maand. Hij rijdt heerlijk, écht geen slecht woord voor de Volvo. Het is alleen mijn auto toch niet helemaal. Deze zal binnenkort op Marktplaats te vinden zijn.
Tot zo ver mijn voorstelronde! Ik zal alle voortzettingen mbt. de aanschaf van een Alfa Romeo blijven posten.
Groeten Eeuwe