Nieuwe oliedrukschakelaar en watertemp-sensor zitten er nu ook op, maar moet nog op wat spulletjes (2 carb-studs, moertjes, benzinefilter) wachten voordat ik de carburateurs etc weer ga monteren. Zodoende me vanavond maar even bezig gehouden met de kachel. De kachelslang op 't inlaatspruitstuk begon haar te scheuren omdat er een niet-voorgevormde slang was gebruikt.
Het was wel even flink manouvreren om de kachel los te krijgen. Zowel lichamelijk als met de kachel zelf.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Het was de eerste keer dat ik de/een kachel er uit ging halen, dus moest soms even zoeken hoe de boel gemonteerd zat. Dat kostte natuurlijk flink wat tijd en gesodemieter.
Eerst de ventilator los gehaald, dat ging nog redelijk makkelijk, daarna de rest van de kachel laten zakken. Dat was een grotere uitdaging vanwege de plaatsing van de boutjes. Eenmaal alles los merkte ik dat de oude slang al een keer gedeeltelijk vervangen was. Het stuk dat door de kachel gaat was nog de originele 50 jaar oude slang met dito slangklem, maar het naar buiten tredende deel was met een zelf bedachte manier vervangen d.m.v. een koppelstuk en een stuk universele slang.
Ik heb de boel nu naast de auto liggen, hebben de oude slangklem er ook al af, maar krijg de slang er zelf nog niet af. Zit echt múúrvast! Wel de kraan al even open gedraaid, die is van binnen flink geoxideerd. Ook de ventilator zelf zat wel nog los, maar er zal veel rotzooi onder in de bak bij de ventilator-as.
Ik heb zoals gezegd dus echt nul ervaring met die dingen, dus geen idee waar ik op moet letten. Het enige dat ik weet is dat de kachel het niet meer deed terwijl wel het oranje lampje in de klokkenwinkel ging branden als ik 'm aan zette.
Is er niet iemand met een mooie technische tekening van een kachel (oud type)? Ik hoop maar dat ik 'm nog op de zelfde manier in elkaar krijg!
![Afbeelding](http://i54.photobucket.com/albums/g106/gtveloce/1965%20Giulia%201600%20Super/20150131_221247.jpg)