Om het te koop topic van Alessandro niet te vervuilen,
zal ik hier mijn eventuele vragen/vorderingen over de 75 bijhouden.
De 75 is 15 jaar in bezit geweest van Alessandro, en dat is ook goed te zien, een mooie onverprutste 75, met weinig tot geen roest.
Hier en daar is er nog wel wat poetswerk aan, maar dat houdt men van de straat.
Aanvankelijk had ik het idee om de 75 ook weer uit te rusten met wat serieuze upgrades a la Intrax onderstel, Maurizio wattstangen en (misschien vloeken in de kerk) TS bumpers met de uitlaat in het midden, waar hij bij een 75, vind ik, hoort.
Na een paar daagjes met de 75 gereden te hebben, ben ik nu tot het besef gekomen dat de auto mooi/goed genoeg is zoals ze is, en heb ik een soort van 'respect' gekregen voor de (wat ik vroeger afschuwelijk vond) America bumpers.
Echter is er nog steeds wel een 'to do' lijstje, met name de voorste draagarmen stralen, poedercoaten en in powerflex bussen hangen, evenals de achteras. Ik denk dat dit pas na volgende zomer gaat gebeuren, maar dat hangt van tijd/zin af.
De Ronal wielen worden met de tijd ook gestraald en weer mooi zilver gecoat, met frisse rubbers er rond.
Tip trouwens voor mensen die zelf willen stralen, lakken of poedercoaten, Easyblast.
Vandaag begonnen met kleien, aangezien de lak toch erg vervuild was. In mijn volgende vrije periode hoop ik haar compleet gekleid, gepollijst, gewaxt en geseald te krijgen.
Oja, ik heb ook een type 1 grille er in gestoken, de meningen zullen vast verdeeld zijn hier over, maar tot nu toe vind ik een type 1 grille op een standaard 75 mooier.
Tevens 2 bakjes met rijst in de auto gezet, in de hoop dat er Aziatische medemensen op af komen om eventuele toekomstige elektrische storingen alvast te repareren/na het interieur reinigen het rest vocht op te nemen.
Bewaking staat er ook klaar voor..
Gr, Alex