Een klein jaar geleden, was ik een fervent Hammerite gebruiker. Onder het mom, overal overheen smeren (na iets goed te hebben gereinigd) omdat het toch een 'metaalbeschermer' is. Nu wil ik Hammerite niet de grond intrappen, omdat ik er een slechte ervaring mee heb. Maar om er toch een quote bij aan te sluiten, hier eentje van Remco:
Ik heb destijds m'n ophanging ermee geschilderd, zelfs de hele Dion asHeb in het verleden eens wielophangingsdelen mee geschilderd en wat beugels e.d. Spul droogde erg langzaam en de roest kwam er binnen een paar maanden weer onderuit. Ook reageert de Hammerite nogal snel met andere verfsoorten waardoor het helemaal verwijderd moet worden als je iets anders wilt gebruiken. Dit was over delen met lichte roest geschilderd, zoals volgens de verpakking gewoon kon.
Het ergste is, de auto is (nog lang nog) niet klaar, en wat Remco ook zegt, de roest kwam hier en daar er al onderdoor.
Dus, ik heb alles, behalve de Dion, in de straalcabine gegooid, en me daar wat uurtjes mee vermaakt.
Nu is het dus kaal, en nu komt het: Wat is het beste om te gaan gebruiken? Rustoleum, menie? Zijn er nog andere middelen, die zowel met een kwast of spuit(bus) kunnen worden aangebracht?