Ik ben nu bezig met het opknappen van een 33 1.7 QV. Ik wilde het lassen eigenlijk uitbesteden, maar dit kon wel eens een hele boel werk worden. En dus erg kostbaar.
Nou heb ik een poosje terug de lascurcus gevolgd hier van de scarb. Dus daarom wil ik het maar zelf gaan proberen. Alleen dan moet er wel een lasaparaat aangeschaft worden en daar heb ik wat vragen over.
Want eigenlijk ben ik op zoek naar een 2e hands mig/mag lasaparaat. Waarom 2e hands??? Omdat ik hem waarschijnlijk alleen een tijd nodig heb voor m'n 33 en over het algemeen heb ik nooit een lasaparaat nodig en het is ook goedkoper.
Van lasaparaten heb ik niet zo heel veel kaas gegeten dus, daar zou ik wel wat uitleg kunnen gebruiken.
Nou zag ik op marktplaats een lasaparaat staan, die had alleen geen fles en ook geen reduceerventiel met druk en verbruikmeter. Is zoiets universeel te vinden ofis daar niks mee uit te wisselen.
Klopt het dan dat je de volgende dingen nodig hebt??:
lasaparaat, toorts, lasdraad, gasfles, reduceerventiel met meters?? Of mis ik nog iets.
(oke: laskap, handschoenen en veilige kleren )
Wat voor soort gasfles heb je eigenlijk nodig??? En waar zijn die te vinden, want op een gegeven moment zul je die een keer moeten vervangen.
Hopelijk kan er iemand mij wat info verschaffen, Want om in Nederland een betere carroserrie te vinden is ook niet te doen. Ik had er eentje gevonden die was geimporteerd uit italie (2000). Alleen die is nu helaas verkocht. Misschien aan iemand van de club???
Rens
PS ik heb een plek govonden waar ik vooruit kan alleen zonder lasaparaat schiet dat natuurlijk niet op