Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Messeneuheiten 2015

wo jan 28, 2015 21:31

Het Brazaliaanse 1:43 merk A-Modelli heeft met referentienummer 393 een resin schaalmodel van een FNM JK prototype uit 1962. Helaas ben ik niet zo heel handig in het plaatsen van foto's dus hierbij de link naar het desbetreffende model

http://www.automodelli.com.br/loja/prod ... cts_id=393" onclick="window.open(this.href);return false;
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 28, 2015 21:44

Op het eerste gezicht is de NEO Alfasud Giardinetta veel beter dan de Gamma kit die de laatste jaren / decennia het enige alternatief was;

Ten opzichte van de Gamma kit;
Plus
-Correcte voorstoelen (Gamma heeft de voerstoelen van een TI erin gemaakt)
-Groeven in het dak (Gamma heeft geen groeven)
-Grille is de korrekte Alfasud L grille met 2 dunne horizontale lijnen (Gamma heeft foto-ets deel met 1 doorgetrokken horizontale lijn)
-De NEO heeft een achteruitkijkspiegel op de deur (of de vorm goed is, is niet te zien), de Gamma kit had geen spiegel
-Algehele vorm van NEO is waarheidsgetrouwer dan de Gamma kit
Onbekend
-Dashboard is op de huidige NEO foto niet te zien, de Gamma kit heeft een verkeerd TI dashboard erin zitten
-Stuurwiel is op de huidige NEO foto niet te zien, de Gamma kit heeft een verkeerd TI stuurwiel erin zitten
-Achterlicht geometrie op huidige NEO foto niet te zien, de Gamma kit heeft platte foto-ets delen die niet goed op de echte geometrie lijken
Negatief
-Scharnieren voor de achterklep ontbreken op de huidige NEO foto, de Gamma kit had ook geen scharnieren
-Velgen op de huidige NEO foto zijn TI QV velgen van de derde serie, de Gamma kit wielen zijn een beetje twijfelachtig maar uiteraard beter dan de huidige NEO velgen
Laatst gewijzigd door Alfa_Japan op wo jan 28, 2015 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista

wo jan 28, 2015 21:48

Bij deze ;)

Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

wo jan 28, 2015 22:56

Afbeelding

Nogmaals Minichamps. Aankondiging van vorig jaar nu klaar, Carlos Pace's Brabham BT45 in 1:18:

Afbeelding

En de 6c 2500 SS Corsa Spider beter gekiekt:

Afbeelding

Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

wo jan 28, 2015 23:25

Afbeelding

Steeds groter wordende schalen lijken een trend. Hier de 33 Stradale van PremiumClassiXXS in 1:12. Als die schaalvergroting zo doorgaat staan op de Messe van 2023 waarschijnlijk levensgrote 1:1 modellen :P In resin natuurlijk en dan maar zien of de deurtjes open kunnen...

Afbeelding

Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member

do jan 29, 2015 07:29

Dink, in de 1:1 wereld zijn alle fabrikanten aan het "downsizen", om dat te compenseren worden de schaalmodellen waarschijnlijk groter gemaakt ;-)

Dinky Boy
Miniaturista

do jan 29, 2015 09:46

Afbeelding

Afbeelding

De 1:18 Alfetta in Polizia en Carabinieri uniform van TrueScaleMiniatures. Ik schreef al een paar keer 'TrueScaleModel', maar zo heet de producent dus niet en om het makkelijker(?) te maken zetten ze 'TSMmodel' op hun website en doosjes. Was Laudoracing niet ook al bezig met een 1:18 Alfetta? De TSM(...) modellen worden in ieder geval nog niet uitgeleverd, staan zelfs nog niet op hun website.

Dinky Boy
Miniaturista

do jan 29, 2015 10:24

Een nieuwtje tussendoor dat niet van de beurs komt, BBR brengt in de serie TopMarques de 1:18 RZ nu ook in 'Fuji white' uit:

Afbeelding

Productcode TOP09FWPRE. Deze kleur is fantasie, geen officiële kleur. Dat is de boterbloemgele wel (TOP09B).

Van onderstaande SZ is het normaal matzwarte dak net zo rood als de rest van de koets.

Afbeelding

Productcode TOP01APRE. Ik meen me overigens te herinneren dat een SZ-eigenaar zijn dakje rood heeft laten spuiten, in dat geval zou dit je model wel als correct kunnen bestempelen. Het rode dakje is in ieder geval geen vergissing, Topmarques heeft namelijk de SZ mét zwart dak ook in het assortiment (TOP01A).

Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member

do jan 29, 2015 12:55

Een nieuwtje tussendoor dat niet van de beurs komt, BBR brengt in de serie TopMarques de 1:18 RZ nu ook in 'Fuji white' uit:
Productcode TOP09FWPRE. Deze kleur is fantasie, geen officiële kleur. Dat is de boterbloemgele wel (TOP09B).
Van onderstaande SZ is het normaal matzwarte dak net zo rood als de rest van de koets.
Productcode TOP01APRE. Ik meen me overigens te herinneren dat een SZ-eigenaar zijn dakje rood heeft laten spuiten, in dat geval zou dit je model wel als correct kunnen bestempelen. Het rode dakje is in ieder geval geen vergissing, Topmarques heeft namelijk de SZ mét zwart dak ook in het assortiment (TOP01A).
Eduard van het International SZ-RZ Register schrijft op zijn website dat:
SZ no420 door Zagato origineel met een rood dak is geleverd aan de eerste eigenaar.
RZ witte parelmoer is de enige in deze kleur, geleverd is aan hun dealer Zagato Autech Japan, voor een Japanse tandarts.
Er bestaan ook 3 zilvergrijze Zagato RZ met bordeau interieur.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Dinky Boy
Miniaturista

do jan 29, 2015 14:41

Dank voor de aanvulling, Fer. De zilvergrijze RZ kende ik wel, deze parelmoer/Fuji versie nog niet.
Tandarts? Hm, dan zou de kleur bianco avorio moeten heten ;-)

Dinky Boy
Miniaturista

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Messeneuheiten 2015

do jan 29, 2015 15:29

Afbeelding

Afbeelding

Van Kess geen nieuwe modellen die we nog niet kenden. De zwarte (KE43016000) en witte (KE43016001) Puma GTV 033.S met Alfa boxer techniek stonden er vorig jaar ook al. Daar is nu een rode bijgekomen. Deze is exclusief voor carmodel.com gemaakt (KE43016002).

De 1900SS Roadster met Ghia Aigle koets (KE43000215) in een mooi doosje:

Afbeelding

Geen idee of dat de andere doosjes gaat vervangen, ik heb deze Ghia (ik moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje een Donald Duck auto vind) op andere foto's op de standaard voetplaat gezien.

Dinky Boy
Miniaturista

do jan 29, 2015 16:31

Afbeelding

1:64 Kyosho's op de Solido-stand?

Afbeelding

En dat denk ik niet alleen omdat op de achtergrond het Solido-logo te zien is. Ook de Japanse fotograaf heeft ze in de rubriek 'Solido' gezet en die zou de modelletjes van de 'blinde-doosjes-hype' toch zeker als Kyosho moeten herkennen. Dus misschien komen deze leuke modelletjes uit de 3-inch klasse wel via de Europese verkoopkanalen beschikbaar en zijn we van het speuren op eBay en de hoge verzendkosten vanuit Japan af.

Zoals te zien is heeft Kyosho niet alleen maar Alfaatjes in deze schaal gemaakt, van vrijwel elk aansprekend automerk zijn soortgelijke series verschenen.

Tonio
Guru
Guru

do jan 29, 2015 23:42

Ik meen me overigens te herinneren dat een SZ-eigenaar zijn dakje rood heeft laten spuiten, in dat geval zou dit je model wel als correct kunnen bestempelen. Het rode dakje is in ieder geval geen vergissing,
Eduard van het International SZ-RZ Register schrijft op zijn website dat:
SZ no420 door Zagato origineel met een rood dak is geleverd aan de eerste eigenaar.
Een jaar of drie geleden ben ik eens bij Beerens gaan kijken, ik was in de buurt en ze hadden daar toen een heleboel interessante Alfa klassiekers staan. Waaronder ook een SZ met een rood dak. Ik weet niet meer welk productienummer van de SZ dat was, en natuurlijk ook niet of dat rode dak origineel was of overgespoten. Maar wel zeker dat er echt een (1 ?) 1:1 SZ is met een rood dak.

.

Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 30, 2015 13:52

1:64 Kyosho's op de Solido-stand?
En dat denk ik niet alleen omdat op de achtergrond het Solido-logo te zien is. Ook de Japanse fotograaf heeft ze in de rubriek 'Solido' gezet en die zou de modelletjes van de 'blinde-doosjes-hype' toch zeker als Kyosho moeten herkennen. Dus misschien komen deze leuke modelletjes uit de 3-inch klasse wel via de Europese verkoopkanalen beschikbaar en zijn we van het speuren op eBay en de hoge verzendkosten vanuit Japan af.
Diverse bronnen melden dat het Franse OttOmobile de rechten van Solido-Majorette heeft overgenomen van de Duitse Dickie-Simba groep voor 10 jaar. Heruitgave 1:43 die-cast van overbekende Solido modellen volgen. OttOmobile is ook een samenwerking aangegaan met Kyosho 3-inch klasse.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op ma nov 06, 2017 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Dinky Boy
Miniaturista

vr jan 30, 2015 16:58

Afbeelding

Schaal en merk voorlopig nog even onbekend; Tipo B Aerodinamica, het origineel staat in het Museo Storico.

Afbeelding

Ik gok overigens op PremiumClassiXXs, gezien de perspex verhoginkjes in de vitrine.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”