Ook in de Italiaanse autopers is men aan het speculeren:
Vertaald (eh.... met een vertaalprogramma) uit
http://www.auto.it" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo terug naar de F1 met Ferrari! Tijdens de presentatie van de auto Ferrari SF15-T is terug Alfa op een auto van de Formule 1. Het merk dat de meeste oude geschiedenis in de autosport heeft - Alfa Romeo won de eerste twee F1 wereldtitels, in 1950 en in 1951 -van groep FCA is vervangen door dat van Fiat, op het einde een deel van de koepel van de bolide Vettel en Raikkonen.
Alfa Romeo, vervolgens terug naar de Olympus van de snelheid in het jaar van de grote commerciële revitalisering. Na de landing in de VS met de fascinerende en het 4C voor de presentatie, gepland voor 24 juni 2015 van de nieuwe sedan wachten, Alfa Romeo Giulia. Ferrari moet worden geregistreerd volledig waardig om daar te zijn, na 28 jaar: de laatste keer was in 1987, met de ongelukkige synergie met Ligier, eindigde nog voordat het seizoen begon.
Maar de geschiedenis van Alfa Romeo en Ferrari is gecementeerd in de mythe. In de jaren '30 het Enzo Ferrari, de Drake, liep met zijn naamgenoot Scuderia Modena Alfa Romeo Competizione. Dus kampioenen als Nuvolari en andere Varzi.
Alfa zal weer op de rails voor de inzet hoger zijn? Met een prototype op Le Mans of de productie van een motor voor Indianapolis? Alle als u dat wenst.
Op de foto hieronder de Alfa Romeo-twin-motor van de Scuderia Ferrari in 1935, waarmee de snelweg Florence-zee 15 juni 1935 Tazio Nuvolari won het snelheidsrecord: 321,4 km / h op de vliegende kilometer met een piek van 364 km / h.
Gr.
Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.