![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v676/dinkyboy61/SCARB%20forum%20pix%205/spielwarenmesse2015.jpg)
Ook gespot: de 1:43 Disco Volante 2013 van het Nederlandse Matrix:
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v676/dinkyboy61/SCARB%20forum%20pix%205/43MatrixDiscoVolante2013-3.jpg)
Het model gaat zo'n 75 euro kosten.
Het lijkt er op dat dit een Neo is.
Schaal en merk voorlopig nog even onbekend; Tipo B Aerodinamica, het origineel staat in het Museo Storico.
Ik gok overigens op PremiumClassiXXs, gezien de perspex verhoginkjes in de vitrine.
Deze bicolore Ghia is de Jaguar XK-140 met vrijwel dezelfde carrosserie als de Alfa 1900 CSS. Foto's op de 1900 register siteNog een nieuwtje van Matrix, dit lijkt één van de varianten van de 1900SS met Ghia carrosserie, ontworpen door Giovanni Savonuzzi te zijn. Er is een kleine serie van rond een dozijn gebouwd. Geen twee waren er gelijk, kleurstelling en vorm van bijvoorbeeld de achterzijde verschilden van exemplaar tot exemplaar. Van deze variant heb ik nog geen foto's van het origineel kunnen vinden.
Naast de beide 1900 Giro cabrio's heeft Leonardo Mainardi ook de volgwagen van Team Bianchi Campagnolo klaar, nu te bestellen voor levering eind maart:Het eerste exemplaar van de 1900 cabrio Team Mercier BP 1957 Giro d'Italia heeft Leonardo gereed. Mooie verbouw op basis van een M4 die-cast. Met fietsen rek en 2 fietsen.Op de Auto d'Epoca beurs in Padova vorige week 'kreeg' ik van Leonardo Mainardi (Delta Models) het eerste exemplaar van zijn (1:43) Alfa 1900 cabrio. Begin volgend jaar kan hij ons (Registro Miniatura) meerdere exemplaren leveren van deze witte 1900 Berlina cabrio van Gruppo Sportivo 'Pasta Ghigi'. Het ets fietsenrek en de racefietsen achterop zijn bijzonder goed geslaagd. Op de achterbank ontbreekt zelfs een Giro d'Italia landkaart en een rose Gazzetta della Sport krantje niet !!!
Binnenkort kunnen we een 1900 cabrio verwachten van Delta Models in rood-zwart van Team Mercier BP. De bekende okergele 4 deurs cabriolet met fietsen rek van 'Pasta Ghigi' Servizio Corse staat ook in de 2015 planning.
In het verleden werden de renners vaker gevolgd in Alfa's oa. de 1900C52 Matta jeep, 6C2500 Freccia d'Oro, Giulietta berlina, Giulia en 1750 berlina. De sterren uit het Italiaanse wielerverleden herleven. In de planning van Leonardo zitten nog meer Alfa volgwagens met fietsjes : Giulietta berlina Team San Pellegrino Giro della Toscane 1963 van Gino Bartali
Alfa 1750 berlina Team Bianchi Campagnolo ( Felice Gimondi )
Mocht je interesse hebben in enkele van deze goed gebouwde wielerronden 1900 Alfa cabrios, voor gezamenlijke aankoop maart-april, stuur me een PB. Prijs idee ca. €uro 100-110.