Mooi hoor
Vwb balanceren. Bobweights zijn bedoeld om roterende deel van drijfstang te simuleren neem ik aan?
Opmerking over balanceerfactor 0,51 snap ik niet. Kan je dat uitleggen?
Interessant verhaal van de coating. Heb me daar tijdje terug ook eens in verdiept voor mijn volgende blokje. (wat trouwens door omstandigheden nog wel ff op zich laat wachten, project is halverwege gestrand)
Maar dacht dat keramische coating meer iets was voor op de zuigerkroon?
Diverse ervaringsdeskundigen waren nog niet enthousiast. Op papier heel mooi. In de praktijk kans op loslaten coaten en kans op motorschade. Maar wellicht dat ze ander soort coating bedoelden.
Ik "zie" trouwens helemaal geen coating op het hemd???
Lichthoogte van een nokkenas afhalen druist nogal tegen m'n gevoel in maar die compressor erbij zal je er idd niks van merken lijkt me.
Uitlaatnokken willen idd nogal slijten maar hierin speelt goede smeerolie ook een rol.
De uitlaatbekers gaan ook vaak stuk (zelde verhaal natuurlijk) . Die zou je nog kunnen diamond coaten.
Maar niet bezuinigen op smeerolie is het devies.
Frappant dat jij zulke grote gewichtverschillen hebt op de zuigers etc. Bij opbouwen van mijn blok (75TS) ook alles staan meten en wegen maar daar was zo goed als alles al binnen 1 gram/enkele grammen. Verhouding big end /small end gewichten heb ik niet zelf gedaan. Heb ik de spullen/faciliteiten zelf niet voor en wilde mijn blok snel klaar hebben.
Waar heb je nu gewichten van de drijfstangen afgehaald? Ik zie lagerkappen glimmen maar mag toch aannemen dat je het daar niet hebt weggehaald?? Materiaal van drijfstangbout afhalen snap ik ook niet helemaal.
Neem aan dat je lagers geolied hebt gemonteerd? Je hebt ook speciale lager montage pasta die extra beschermd bij eerste keer starten. Merk en type nr weet ik ff niet uit m'n hoofd.
En bij Spruell Motorsport verkopen ze een of ander goedje om zuigerveren te helpen inbedden wat redelijk essentieel is.
Nog geen ervaring mee. Heb het wel staan voor mijn volgende blokje. Wel nieuwsgierig naar.
Dit spul: total seal quick seat, is van bekende zuigerveren fabrikant:
http://www.spruellmotorsport.com/engine ... -4935.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes en plezier met verder opbouwen.
Gr
DJ