Na een tijdje rond gekeken te hebben, zal ik mij maar even voorstellen.
Ik ben Nico en ben nu 20 jaar. Ik kom uit Hoogland, bij Amersfoort, heb een diploma tot autotechnicus en doe nu de opleiding bedrijfsmanager.
Sins oktober 2013 ben ik een troste eigenaar van een Alfa Romeo 33 1.4 i.e. L uit 1992. Ik ben al mijn hele leven gek van Alfa Romeo, dus toen ik in februari 2013 mijn rijbewijs haalde moest er een Alfa Romeo komen. Alleen toen stonden er niet zo mooie Alfa's te koop, dus kocht ik een Peugeot 106. Ook een leuke auto! Heb er nog steeds spijt van dat ik hem op de Alfa heb ingeruild... Had de 106 graag naast de 33 erbij gehouden!
Toen ik de Alfa kocht stond er 136.000 km op. Heb er nu ongeveer 10.000 km meegereden met volle tevredenheid! Ik heb er wel een aantal problemen mee gehad (het blijft een Alfa).
Zo is bij 138570 km een nieuwe koppelingscilinder gemonteerd omdat de auto remvloeistof verbruikte en bij 142262 km nieuwe remschijven, remblokken, remklauwen en remslangen voor vervangen. De remmen heb ik vervangen door Tarox sportremmen. Uiteraard heb ik alles zelf gedaan. Omdat ik werk bij een Alfa-dealer kan ik de onderdelen heel goedkoop kopen. Ook heb ik bij 140.000 km een onderhoudsbeurt uitgevoerd omdat het niet duidelijk in de onderhoudshistorie stond wanneer dat voor het laatst gedaan is. Ook heb ik andere velgen gemonteerd, er zaten van die lelijke wieldoppen op en een ander stuur gemonteerd (Savali stuur). Ook is hij zonder problemen door de APK gekomen eind september.
Ik zal binnenkort een grote beurt uitvoeren en dan ook meteen de distributieriem meenemen.
Voor de rest wil ik de auto zo origineel mogelijk houden, maar er zijn wel een paar dingen die ik wel zou willen veranderen. Maar ik ben er nog niet uit of ik dat ga doen. Maar voor nu laat ik hem zo!