Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

di mar 16, 2010 22:05

2000 GTV? Als een meekijkende kenner uit deze foto's het exacte type kan ontwaren zou ik het graag horen. :oops:

Afbeelding

Afbeelding


Is een 2000 GTV in een Amerikaanse uitvoering. Mogelijk een van de onverkoopbare die nooit verscheept zijn en gewoon in Europa verkocht in de laatste jaren van de Bertone (1977).
Te herkennen aan het grote ALFA ROMEO achterop, de verlichting aan de zijkanten en de knippers voor, die onder de bumper zitten, in plaats van er boven.
En waarschijnlijk "Inezione" op het kofferdeksel.

Hele mooie plaatjes!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Gillezzz
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: vr feb 12, 2010 13:13
Contacteer: Website

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo mar 17, 2010 21:04

Hartelijk dank Yvo!

Ik ben zelf van bouwjaar '77 en heb nog een foto waarop ik in een wiegje op de achterbank van de GTV lig te slapen, dus je verhaal klinkt erg aannemelijk. Ook heeft de auto een los mistachterlicht op de bumper, dus misschien heeft dat ook iets te maken met die naar Europese maatstaven aangepaste Amerikaanse uitvoering?

De online database van het RDW kent de kentekens niet meer, maar ik zal ze eens aanschrijven of er meer over bekend is in het microfiche archief ofzo. ;) Met een chassisnummer kan ik misschien de exacte types nog achterhalen bij Alfa Romeo Nederland?

En er moeten ergens nog foto's zijn van de ontbrekende Berlina in de kleur Faggio. De naam van de kleur hebben m'n ouders dan wél weer onthouden. :mrgreen: Mocht ik de foto's terugvinden, dan zal ik ze hier plaatsen natuurlijk.

Gebruikersavatar
147klaassie
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:30
Locatie: Willemstad NBr

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo mar 31, 2010 12:25

Pfffoooaaaaaaw............
Hoe kom je deraan, Hoe kom je er weer vanaf? :wink:
Wil je er vanaf? ;)
Nee hoor, Eind januari goede kuur gevonden om er nog lang mee door te kunnen te leven :wink:
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

vr mar 27, 2015 21:11

Wat een herkenbare verhalen!
Mijn ouders hadden aan het het einde van de 70-er jaren als eerste Alfa dit Supertje.
Toen deze foto's gemaakt werd en was ik nog hele kleine jongen.

Later kwam er een groene sud en daarna een heleboel giulietta's en een 75.
Als kleine jongen mocht ik ook mee naar dealer Maasland in Voorburg die bij ons om de hoek zat en daar kreeg ik altijd folders of een schaal modellen mee. Ik ben dus al besmet op 5 jarige leeftijd!
Soms ging ik gewoon langs om te kijken en ik werd altijd vriendelijk ontvangen en ging nooit met lege handen weg.
De oudere modellen spraken mij bijzonder aan en ik ben nog steeds weg van de modellen van voor de 80-er jaren
Hoe ouder hoe beter!

Dus natuurlijk was mij eerste auto toen ik 19 jaar was een alfa 33. Nu ben ik bijna 40 en heb ik weer een 33.
Leuk om hier te lezen dat er gelijk gestemden zijn op het forum!!




Afbeelding

Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

Re: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

do apr 02, 2015 20:52

Eigenlijk per toeval bij Alfa terechtgekomen. Sindsdien wel steeds Alfa-bezitter gebleven. Mooie auto's met een sportief imago.
De klassiekers spreken me het meest aan.

ALFA GTV6
Renault Clio RN

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo apr 05, 2015 20:55

Afbeelding
Geweldig Rik die oude foto's, het schooltje :mrgreen: en op de achtergrond het huis waar mijn opa en oma woonden in de oorlog. Mijn opa zat toen met mijn oma haar broer onder de vloer daar.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1750
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo apr 05, 2015 22:02

Ik ben de eerste in ons gezin met een Alfa, en het is meteen mn eerste merk. Dus van vroeger uit ritjes met de familie komt t ieder geval niet. Sterker nog, volgens mij heb ik tot ik mijn 33 kocht nooit eerder in wat voor Alfa dan ook (mee) gereden.

Ik weet nog wel dat ik als jongetje op de AutoRai een knalrode 159 station zag staan, en dat was in mijn ogen toch wel de mooiste van de beurs.
En dan die stukjes van TopGear over Alfa :mrgreen:

Terug naar “Het Forum Café”