Even een korte update:
Inmiddels als lekker wat kilometers gereden en er is ook al weer het een en ander gedaan aan de Giulia.
* Nieuwe grill, dus zonder gebroken hart
* Voorwielophanging is gereviseerd (poedercoating en nieuwe bussen + uitlijning).
* De "vaste" gordels voor vervangen door 3 puntgordels met rolautomaat
* Kofferbakrubbers vervangen
* Nieuwe banden (vredestein)
De auto bevalt erg goed, de 1600 is ruim voldoende om lekker mee te touren,met de nieuwe wielophanging stuurt de auto lekker scherp.
Nog wat te zeuren / verbeteren
Onbalans cardanas :door middel van twee slangenklemmen hebben we die er al deels uit kunnen halen maar niet helemaal.
Binnenkort laat ik de as balanceren om het helemaal te verhelpen.
1) trilling / gons uit koppeling
2) trilling uit koppeling? Er lijkt ook wat gerommeld / gedreun uit de koppeling te komen, wanneer ik het koppelingspedaal iets in druk dan verdwijnt het. Het is niet echt super storend dus dit wordt een langere termijn klus.
3) 2e versnelling is wel erg matig Deze winter de bak eens aanpakken? dan meteen kijken naar punt 2.
4) Mooie blauwe walm uit uitlaat Blok is denk ik wel aan een verfrissingskuur toe, bij afremmen en daarna gas er op is er regelmatig een flinke blauwe pluim te zien.
Dilemma : Dit blok opfrissen of op zoek naar het type wat eigenlijk bij de auto hoort (hangend filter) en dat dan aanpakken. Voordeel is wel dat ik ondertussen kan blijven rijden, gezien de kosten wordt een hele motorrevisie namelijk een lange termijn project.
(dus als iemand nog iets leuks heeft liggen
Originele luchtfilter plaatsen nu zit er de beschuitbus in, past eigenlijk niet helemaal lekker omdat de zekeringskast in de weg zit. Voorlopig even op de lange baan geschoven, eerst de andere technische zaken aanpakken denk ik.
Op de lange termijn zal ooit de carrosserie aangepakt moeten worden.
Genoeg te genieten en te doen dus