di apr 21, 2015 09:25
Tja, Renault heeft serieuze problemen maar Red Bull moet toch echt zijn grote mond gaan houden
Red Bull kon 2 jaar geleden de hele Renault F1 motoren fabriek kopen maar ze durfde dat zelf niet aan, en achteraf zeuren is niet heel erg volwassen... Als je dan zo'n grote mond hebt, koop de boel op en ontwikkel lekker zelf een F1 motor...
Renault zal straks heus wel weer beter worden, maar het gat naar de andere is groot en zal dit jaar niet volledig gedicht worden.
Het gat tussen Ferrari en MB daar in tegen wordt met de race kleiner. MB is sneller, alleen Ferrari gaat beter met de banden om. Kijk nu naar Kimi, als Ferrari nog iets meer ervaring heeft halen ze hem idd 2 a 3 ronde eerder naar binnen. Echter wilde ze voorkomen dat Kimi op het einde compleet door het ijs zou zakken op kapotte banden (was dat niet vorig jaar ergens een race dat een Ferrari ineens 6sec langzamer ging omdat de banden compleet op waren?).
Max moet rustig gaan blijven, de druk wordt alleen maar groter (nu hij wereld bekend staat als mega talent) en de resultaten toch uitblijven (al dan niet door de auto). En hoe groot het talent ook is, die Sainz staat er toch elke keer net voor en daar moet Max echt wat aan gaan doen. Sowieso vind ik Max, Sainz en Nasr erg goed rijden als debutanten. Alle 3 zijn aanwinsten voor de F1, al hadden ze alle 3 weinig geluk in deze race!
En Hamilton heeft gewoon goed gereden, hij had maar 1 taak en dat was goed starten en dan uitrijden. Rosberg laat eindelijk zien dat hij kan inhalen (begon daar toch sterk over te twijfelen, soort Trulli 2) en Vettel had een off-day.
Ook goed waren Bottas, Grosjean en Ricciardo. Dat ze goed zijn wisten we dat eigenlijk al en bewijzen dat wederom in deze race, maar er sprong er toch nog 1 uit: ALONSO! Was een waanzinnige race en ook het lef om effe Kimi terug te pakken. Helaas net geen punt, maar dat is een kwestie van tijd voor McLaren. Ik ben absolut geen McLaren fan, maar gun het Honda des te meer!
Zo, en dan nu eindelijk weer de Europese races. Geen Frankrijk en Duitsland meer, Italie staat ook al bij de achterdeur (waar jarenlang zelfs 2 races werden gereden...) en waar Belgie het ook al jaren zwaar heeft. Toch gek dat je nooit zoiets hoort of Hongarije. Al jaren een matige race maar er klaarblijkelijk toch geld genoeg om er elk jaar weer bij te zijn.
Verwachting Barcelona is uiteraard weer MB voorop en daar vlakbij (of er tussen in) Ferrari. Williams en Red Bull vechten daarachter en dan komen eigenlijk alle teams (op Manor na) in aanmerking voor de laatste punten...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S