Hoi Tom,
Leuk je uitgebreide verhaal te lezen. En mooi dat je ondanks de kleinere bestedingsruimte nog altijd je weg weet te vinden binnen de verzamelwereld. Ergens in die 600 pagina's heb je misschien wel gelezen dat wat mij betreft de waarde van een verzameling niet zit in de omvang of de aanschafprijs, maar in de passie van de verzamelaar. En dat zit bij jou wel goed
Een goede 3e serie 33 is er na de ARS nooit gekomen (afgezien van wat kits). Mijn hoop is gevestigd op Kess, hoewel ik uitgerekend de 33 Giardinetta/Sportwagon van dat merk wat minder geslaagd vind.
ARS Spider werd ook wel open verkocht, alleen kijk je wel tegen een rare knobbel bovenaan de voorruitomlijsting aan, waar het plastic kapje aan vast kan worden geklikt.
New Ray maakte ook een goedkope diecast 4e serie Spider (destijds 2 euro bij de Zeeman of Wibra), het mooiste aan dat model zijn de
wielen.
Die Russische Politoys SS zou ik dus nooit wegdoen (logisch, heb er net zelf één gekocht, een lelijke bijna mat-zwarte
). Behalve een model van een prachtige Alfa vertegenwoordigt het ook een stukje miniatuurauto-geschiedenis. Verwijs ik ook even naar de
site van Max Paransky. Die is nogal achterhaald qua opzet maar bevat een schat aan informatie.