Hallo allemaal.
Ik heb een probleem wat een beetje ingewikkeld is om uit te leggen, maar zal het proberen goed te omschrijven.
Ik heb sinds een maand, dat als ik op de snelweg zit en ik rij een tijdje dat spontaan de banden van de auto gaan trillen. Dus, als er een warmte in de banden komt dat ze van het loopvlak afwijken.
De velgen zijn gebalanceerd, en heb ook al 2 nieuwe wiellagers aan de achterkant. De garage zei dat de voorkant goed is. Er zit ook geen speling in de fuse-kogels of dat de stabiliteitsstang afwijkt of dat de rubbers zijn versleten. Schokbrekers zijn nog geen 2 jaar oud.
Als ik een snelheid van 80 maak krijg ik het ook maar niet gelijk, nogmaals het is echt als ik een tijdje rij. Als ik 100 rij na een tijdje gaan de banden ook trillen. Als ik gas bij geef trilt het nog meer, maar het stuur trilt niet maar je voelt wel een lichte trilling door het stuur heen maar de hele auto schud op zijn banden voor mijn gevoel.
Ik weet dus niet of het echt aan de banden zou kunnen liggen, of dat er ineens weer wat aan de hand is? Graag eventueel tips of suggesties. Het bandenmerk is DryFly... 195/55/15.
PS: Heeft iemand nog toevallig een ABS-sensor voor rechtsachter liggen voor een Alfa 145 1.4 ts?