LC
Member
Member

Extra dikke stelplaatjes

di mei 26, 2015 22:47

Bij het stellen van de kleppen van het gereviseerde blok van mijn Alfetta bleek de speling op één van de uitlaatkleppen dusdanig groot te zijn dat deze niet was op te vangen met de dikste maat stelplaatje (3,5 mm). Ik heb toen de truc van Jim Kartalamakis toegepast: Een plaatje van een VW Golf I gebruikt, die precies in de klepbeker past, in combinatie met een dun Alfa stelplaatje. Dit levert een keurige klepspeling op, ook bij controle na enkele honderden km's. Alleen tikt deze combi uiterst hinderlijk, en wil ik deze constructie dus kwijt. Weet iemand of er ergens extra dikke stelplaatjes te krijgen zijn, of kan ik deze ergens laten maken? Andere oplossingen ook welkom.
Oorzaak is mij overigens niet geheel duidelijk. De klep is netjes recht en sluit goed. Wsch ligt de zitting iets hoger, maar ik heb niet veel zin om de kop er weer af te halen en de zitting te laten slijpen.

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Extra dikke stelplaatjes

wo mei 27, 2015 09:09

Klepsteel is te kort!

Nieuwe klep monteren.

Wat zegt het revisie bedrijf?

Lijkt me hun probleem.

gr Jan

LC
Member
Member

wo mei 27, 2015 10:48

Ha ja, je hebt gelijk natuurlijk. Probleem is alleen dat de kop ruim 10 jaar geleden is gereviseerd, daarna is de motor door mij opgebouwd en deze heeft vervolgens 10 jaar moeten wachten voor ik er verder mee aan de slag ging. Gevalletje meerjarenproject, waarbij vele andere dingen helaas voorgingen :(

Zoals gezegd, heb ik nu niet zo'n zin om de kop er weer af te halen om een nieuwe klep te plaatsen...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

wo mei 27, 2015 11:22

Of de zetel zit niet diep genoeg in de kop / te ver in de verbrandingskamer...

Lijkt me toch wel het onderzoeken waard...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Algemene Technische vragen”