Hierbij mijn verslagje voor diegenen die niet aanwezig waren op Assen.
Tegenwoordig kan je goed merken dat het evenement Viva Italia samen met het nieuwe Supercar Sunday wordt gehouden.
Dat begon voor mij al bij vertrek. Op de A12 kwam ik direct een kolonne tegen met een Nissan GT-4r, Audi R8 , Ferrari 458 en een BMW M5. Dus maar aangesloten bij deze high speed train tot voorbij Amersfoort waar zij gingen tanken.
Op weg naar het circuit nog een paar leuke auto's gezien.
De nieuwe afrit TT circuit brengt je nu direct naar de ingang via rotondes. Prima aansluiting.Toegang tot de paddock verliep voor mij ook vlotjes waarna de auto geparkeerd kon worden bij de display Turbo.
Even later werden de aanwezige display auto's voorzien van info bladen en kon de rest van de dag de bezoekers lezen wat voor type auto het betrof met welke motor. Zag diverse mensen inderdaad geinteresseerd kijken.
Daar had je mooi zicht op vanaf het "terras" aan de achterzijde van de SCARB tent. Prima geregeld en zelfs soms fijn om even in de schaduw te zitten.
Zoals ik al schreef bleek bij het baangebeuren de Supercar sunday toch wel de overhand te hebben. Een display van de Italiaanse clubs zou leuker zijn geweest dan een paar super cars die op het rechte stuk stil staan om een foto te laten maken bijvoorbeeld.
De sfeer van vroeger is toch wel veranderd helaas.
Verder wel lekker kunnen ronddwalen en mooie auto's gezien en bekenden gesproken.
Op terugweg nog een highspeed train met een Mercedes SLR Stirling Moss edition uit Zwitserland.
Was al met al natuurlijk een welbestede dag.
Kwam dit mooie plaatje nog tegen: