KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: groente hippies, weg er mee

di okt 04, 2005 21:29

Volgens mij hebben we dat in heel Nederland al, hoor.... 'geen gratis openbaar vervoer'... #-o

:P
:jumping: Ach, daarom kreeg ik ruzie met die buschauffeur. Ik dacht ook al, wat een ^%$kel. :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: groente hippies, weg er mee

di okt 04, 2005 21:29

:jumping: Net als dat Kamagurka (geloof ik) verhaaltje in de trant van:

"hier is mijn vitrine"
"maar die is leeg"
"ja, inderdaad, hij bevat namelijk mijn verzameling 'niks'"
"uw verzameling is niet zo goed; er ligt daar een stofje"
"verdorie, het zijn ook altijd die stukjes 'iets' die mijn verzameling incompleet maken"
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 05, 2005 14:51

Het is wel heel flauw om op te merken dat broeikaseffect het probleem niet is.
Het probleem zit m in het versterkt broeikaseffect. Het broeikaseffect is juist de voorwaarde voor aangenaam leven met gematigde temperaturen op aarde.
Wat opperen alle tuinkabouters: stop CO2 productie maar de marginale bijdragen aan het versterkt broeikaseffect van CH4 , N2O, CFC behoorlijk groot.

Ik zie het lekker simpel. Meer water wat verdampt, zorgt voor meer broeikaseffect maar
je hebt meer wolken die weerkaatsten zonlicht en het wordt weer koeler.
De natuur is volgens mij zo gek nog niet. Gas op de plank. Het is hier veels te warm.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 05, 2005 17:42

Het is wel heel flauw om op te merken dat broeikaseffect het probleem niet is.
Het probleem zit m in het versterkt broeikaseffect. Het broeikaseffect is juist de voorwaarde voor aangenaam leven met gematigde temperaturen op aarde.
Wat opperen alle tuinkabouters: stop CO2 productie maar de marginale bijdragen aan het versterkt broeikaseffect van CH4 , N2O, CFC behoorlijk groot.

Ik zie het lekker simpel. Meer water wat verdampt, zorgt voor meer broeikaseffect maar
je hebt meer wolken die weerkaatsten zonlicht en het wordt weer koeler.
De natuur is volgens mij zo gek nog niet. Gas op de plank. Het is hier veels te warm.
Verrassend hoog waarheidsgehalte Bert. :wink:

Emilio
Guru
Guru

wo okt 05, 2005 17:56

Maar jongens.... Jullie presenteren het als een waarheid.

Het Broeikas effect is NIET bewezen. Het is dus ook niet bewezen dat het niet bestaat, dat klopt. Maar er is feitelijk geen bewijs.
De grootste krachterm die een aantal onderzoekers durven gebruiken is " het is mogelijk" of " het is niet uit te sluiten"

Dus nog 1x: Niemand heeft ooit bewezen dat het broeilkas effect bestaat!

En even simpel: We kunnen het weer niet eens een week vooruit voorspellen, maar wel even 100 jaar in de toekomst kijken. NOT.

Vroeger verbrande men een Heks, nu geeft men de auto de schuld als iets niet begrepen wordt.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo okt 05, 2005 19:09

Toch is het niet juist om alles wat niet bewezen kan worden af te doen als onzin. Er zijn wel degelijk trends waarneembaar... Of dat natuurlijke schommelingen of definitieve veranderingen zijn weten we pas over tientallen jaren, zo niet een paar eeuwen, maar toch zijn ze een goede reden om ons nu af en toe eens achter de oren te krabben.

Emilio
Guru
Guru

wo okt 05, 2005 19:16

Hier heb je een trend.....

Afbeelding

Wat niet bewezen wordt moet je inderdaad niet afdoen als onzin. Maar voer ook geen onzin aan als bewijs.
Recent is BEWEZEN dat het onderzoek dat de stijgende temperatuur trend weergaf niet correct is uitgevoerd. Na het corrigeren van de gemaakt fout bleek dat het in 1400 aanzienlijk warmer was dan nu. Hiermee wordt het verhaal van het warmst in 1000 jaar (dat was de claim van het onderzoek) onderuit gehaald.

Dus de zogenaamde opgaande trend is er dus gewoon niet.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo okt 05, 2005 19:28

Dat plaatje zegt niets. Je mag de gemiddelde temperatuur op één locatie niet geïsoleerd (hoe toepasselijk ;) )zien. En dat is waar de meeste onderzoeken/theorieën/scenario's mee de mist in gaan: veel te eenzijdig georiënteerd. Dat bedoelde ik ook met die opmerking over de Brent Spar; afzinken = zware vervuiling, accoord. Maar afslepen en in een fjord ontmantelen geeft nog veel meer rotzooi. Mijn beeld van Green Peace heb ik toen behoorlijk bijgesteld.

Andretti Molletti

wo okt 05, 2005 19:32

Weer dat weer..... :?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 05, 2005 19:52

Het spijt me...ik beluister dezelfde verbetenheid die tuinkabouters en SP ook gebruiken.

De SP heeft pamflet ‘Stop de uitverkoop van de beschaving, en is in het leven geroepen om de beschaving van de ondergang te redden. Tot de redders van onze beschaving behoren Marijnissen , Freek De Jonge, Huub Oosterhuis.

Enkel verhalen over de destructieve werking van de ongereguleerde markt
Nuancering van de argumenten is al voldoende. Ook het Groen Links voorstel
verdient op zijn hoogst nuancering.

Emilio
Guru
Guru

wo okt 05, 2005 19:58

Mag ik mijn nick veranderen in don quichot (of hoe spel je dat)????

Want ik heb er nu echt genoeg van. Het wordt niet warmer! Dat niemand dat nog niet geloofd na deze zomer...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

wo okt 05, 2005 20:15

Brrrrrrrrrrrr

ik geloof je wel hoor Emiliocichot ;)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 05, 2005 20:24

Don Quichotte-----------

Het zijn in ieder geval argumenten en onderzoek die je in overweging kan nemen i.p.v. SP die de overheid verwijt alles in getallen uit te drukken en dat als oorzaak van overheidsfalen moet worden gezien. Het meten en calculeren heeft gezorgd voor georganiseerd wantrouwen.

O ja. ik voor de vrede en tegen de oorlog. Enne...niet vrede hier of daar maar overal.

Giulia555

do okt 06, 2005 07:52

Mag ik mijn nick veranderen in don quichot (of hoe spel je dat)????
.....dan hoop ik dat je de kern weet van het (fictieve) verhaal van deze persoon.......

zou het bij Emilio houden....

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”