sorry hoor.
Maar wat een typisch Nederlandse reacties weer hier.
Ik denk dat er geen ontkomen aan is, dat veel ontwerpen zoveel op elkaar lijken.
Waarom konden er vroeger wel erg verschillende ontwerpen worden gemaakt en nu niet? Maar ik ben het met je eens dat alles op elkaar lijkt. Persoonlijk vind ik dat er bijna geen mooie, en of bijzondere auto's meer worden gemaakt. Ik denk dat vroeger het ontwerp op zich zelf een groter aandeel had dan praktische, productie, en kosten gerelateerde zaken. Ook werd alles minder globaal bekeken, een Italiaanse auto was echt nog een Italiaanse auto, en hetzelfde gold voor Franse, Duitse auto's en Japanse auto's.
sorry hoor.
Vraag me af wat men vond van de eerste lompe vierkant ogende Giulia bij haar lancering destijds.......
Men vond het een stijlvolle, sportieve auto (in die volgorde). Wat alfa de laatste tijd maakt is voor een bepaalde doelgroep misschien sportief te noemen, maar weinig stijlvol...
Persoonlijk vind ik de Alfa 156, de GT en de Brera de laatste Alfa modellen waarbij ze nog een goede balans hebben gevonden tussen stijl in de eerste plaats en sportiviteit op de tweede.
.