Ik moet zeggen dat ik na de foto's van gisteravond nog niet echt laaiend enthousiast was, en eigenlijk bij de gefotoshopte persfoto's van vandaag nog steeds niet echt. (Nu is dit iets waar ik me sowieso aan stoor, die neppe persplaten. Ferrari kan dat ook erg goed
) Maar bij Alfa's heb ik heel typisch dat ik ze bij de presentatie niet altijd even denderend vind, ook de 4C en Giulietta viel ik niet stijl achterover van enthousiastme. Maar eenmaal in real life vind ik ze toch wel heel erg mooi.
Voor de nieuwe Giulia lijkt me dit ook wel, gezien ik de witte auto van de "normale" foto's/filmpje al een stuk beter vind ogen. Het is nog steeds geen superaansprekend design dat je van mijlen ver kunt herkennen, maar dat is helaas wel wat er in deze klasse gevraagd wordt. (zekfs van 3 meter afstand zie ik niet eens het verschil tussen een Audi A4 of A6!
)
Toch wel goed van Alfa dat ze zich niet hebben laten verleiden in het gebruik van allerhande gekke hoekjes, vouwen en flapjes. De QV zoekt overigens wel het randje op met z'n spoilertjes! (alhoewel ik de 156GTA in het begin ook een beetje een pauper bodykit vond hebben, maar ben ik later pas gaan waarderen) Over onrustige designs gesproken, kijk eens naar het front van de BMW M3/4 en Lexus IS of de zijkant van een Ferrari California/488, daar wordt je helemaal tureluurs van! Ze presteren het toch door zonder al te veel gekke fratsen een mooie "lijn" neer te zetten, dat heeft de auto ook wel een beetje een rustgevende en charmante uitstraling. De lijn/vouw over de zijkant vind ik weer een goede verwijzing naar de oudere Alfa's die dit ook hadden. (bijna allemaal zelfs!)
Het enige écht teleurstellende vind ik de achterkant, die is wel érg anoniem. Zelfs de vorm van de achterlichten is niet echt kenmerkend, die zou je eigenlijk moeten kunnen herkennen aan hun vorm i.p.v. de auto die er omheen zit.
Maargoed, eerst eens even in het echt zien. Dan pas een definitief oordeel vellen. Ik heb er toch wel vertrouwen in dat het een leuke auto is, maar wel even afwachten hou hij uit ziet met 15" wieldoppen, matgrijze bumpers en twinair onder de kap.