Hier nog een foto van de thermostaat, is uiteindelijk redelijk goed gelukt met die van een bmw.
Gaspedaal uit een 75 is mooi passend te krijgen, mits een klein tussenstuk: Op deze manier hoeft de dwarse stang achter de motor niet meer gemonteerd te worden.
Dan had ik de kachel wat opgeknapt, helaas begon deze bij een druktest te lekken aan de radiator. Een goede 2de-handse heeft dit hopelijk opgelost, momenteel wacht ik nog op een membraan voor de kachelkraan.
Motorsteunen lijken niet zoveel verschillend te zijn, maar de vierkante steunen zijn vele stijver dan de ronde variant, zeker aan te raden.
Dan ook nog de rem en koppeling-cilinders gereviseerd en gemonteerd. Op internet zijn daar maar weinig foto's van te vinden.
Dan verder de onderkant nog afkrabben. Een jobje dat ik iedere keer opnieuw maar uitstel...
En de oude casterkogels heb ik op de 75 gezet voor het SS, een gekende truc die volgens mij zeker de moeite waard is.
Met wat fantasie zou je zelfs denken dat het met de lasercutter gesneden is
.
En dan ook nog een kleine vraag:
Waar kan ik ergens een aansluiting voor een conus-filter op de LMM kopen?
Ik ben hier ergens foto's tegengekomen van op een v6, een zwart plastic adapter die heel geleidelijk van rond naar vierkant verliep. Op ebay etc helaas niets te vinden, buiten dan de metalen versie die vrij bruut verloopt.
Hopelijk heb ik tegen eind volgende week de cardan en de achteras er terug onderstaan.