Ik zal me, na al tijden mee te lezen en gebruik te maken van het forum, me ook eens voorstellen en dit topic gebruiken om de bevindingen aan m'n GT bij te houden.
Na van alles te hebben gereden, van een Toyota MR2 tot een MX-5 tot een E30 318is en een Alfa 156 2.0 kroop het bloed toch waar het niet gaan kon, de Alfa had iets met me gedaan waardoor de petrolhead in me er weer een moest hebben. Na een kort avontuur met een Alfetta GTV uit '84 (iets teveel hooi op m'n vork genomen) wilde toch echt een keer een 'busso' V6 hebben. Ik heb een tijdje getwijfeld tussen een GTV 3.0, een 147 GTA en een GT 3.2. Toen ik de GT in het echt zag, zoals die er nu bij staat met deze kleurstelling (Blu Vela/Biscuit) en met deze prachtige velgen, was ik al voordat ik erin gereden had verkocht, dit moest 'm worden. Hoewel ik een 147/156 GTA ook schitterend vind is een GT toch net wat chiquer en daarnaast vindt je er eerder eentje in een goede staat voor een wat schappelijkere prijs. De auto is gekocht bij Sam van Dalen in Opmeer, die wel ervaring hebben met mooi Italiaans spul. De GT komt uit 2004 en heeft zo'n 145.000 km gelopen.
Wat zit er allemaal op?
De toch wel fijne luxe dingetjes als climate control, cruise control, parkeersensoren en zelfs stoelverwarming. Erg fijn. Wat fijner is, is de super klinkende Novitec uitlaat die het geluid van de V6 echt tot z'n recht laat komen en 18 inch velgen die naar mijn weten niet standaard op dit model/bouwjaar zijn geleverd.
Eerst even wat foto's:
Heb er al aardig wat kilometer opzitten en deze zomer staat een roadtrip naar Noord Italie op de planning (uiteraard via de omgeving Modena, wellicht ook een tussenstop bij het recent geopende nieuwe Alfa museum).
Er is een puntje wat aandacht behoeft. Dat zijn de remmen. Wanneer ik rem gaan de remmen vanaf ong. 5 km/u enorm piepen, het lijkt een soort zwaar beladen goederentrein die het station in komt rollen. Hij remt verder echt als een tierelier en de schijven/blokken zijn zeker nog niet op. Is dit een kwestie van kopervet achter de blokjes? Hij lijkt er ook alleen last van te hebben als de remmen warm zijn en bij droog weer. Geen aangenaam geluid, zeker niet met de raampjes open.