Vandaag de laatste details, met als toetje olie en oliefilter wissel. Juul warm laten draaien, motortje klonk als een klok, zoals vanouds.
Warm gedraaide auto op de brug, carterstop lossen en....
Wat jullie zien is PRECIES hoe 'ie uit het carterpannetje kwam. Met een "mistery bolt": totale lengte 16 mm, lengte van de schroefdraad 12 mm, diameter 5,8 mm, boutje lust steeksleutel 10. (net als ringsleutel of doppie 10, overigens...)
Paniek-ende crisisoverleg met mijn technische steun- en toeverlaat/vaste tuner Marco van Doorn/Alfaspecials, en ff het nodige gewhatsapp't met de "Racing for Alberic" makkers. Carterbeschermer & pannetje gedemonteerd, geen gekke dingen, geen missende boutjes/moertjes waar dan ook. Conclusie van een aantal professionals: dit boutje hoort NIET in een Nord motor thuis. Past NERGENS.
Feit blijft dat 'ie er de vorige x NIET in zat. Dus alleen door de vuldop/kleppendeksel naar binnen kan zijn gekomen, en GELUKKIG langs de distributieketting gevallen zonder schade te veroorzaken.
Ik doe daar alleen olie in, geen boutjes/moertjes. Ik dank mijn Engelbewaarder (thanks Pa ! Ik mis je nog steeds man !!), ik heb weer mazzel gehad, en plaats maar weer (was eind jaren 90 ook nodig in de Squadra Bianca cup...) hangslotjes op de hoodpins als de auto onbeheerd staat....