Nederlandse prijs ook bekend:
Volgens de importeur gaat de Alfa Romeo Quadrifoglio om en nabij de 108.000 euro kosten. Ter vergelijking, een M3 van BMW kost € 110.400,-. Bij Mercedes vraagt men € 108.595,- voor de C 63 AMG. De Italianen denken zich direct te kunnen meten met de gevestigde orde uit Duitsland. Of die claim gerechtvaardigd is, moet nog blijken.
Heb ooit eens berekend hoeveel de verkopen van Mercedes, AMG versies zijn (de V8 biturbo soort, niet de optionele stuurtjes etc).
Kwam op iets boven de 2% dacht ik. Maar alle leasepapa's voelen zich wel de held natuurlijk.
Premium is per definitie perceptie. Haal bij de ramsj maar eens een Marketingboek van Philip Kotler of dergelijke en sla maar na. Alfa heeft dit, na de boot 20 jaar gemist te hebben, eindelijk 5:5 ontvangen.
Dus :
- Lanceer auto met de dikke versie, niet met de meusli variant : check
- Mag patserig zijn, dikke velgen, lage stance, joekel van een rooster, felle kleur : check
- Ram er maar pk's in. Als je te ver bent gegaan doe nog maar even door : check
- Breng de link naar een performance afdeling, competitie - in dit geval QV, Ferrari namecheck : check
- Zet een tijd op de Nurburgring neer waar de BMW CEO van omvervalt. Doe desnoods als SEAT en zet de tijd neer met een niet-straatlegale auto : check
Wordt er winst gemaakt op zo'n auto - mogelijk niet. Mogelijk hoopt Sergio dat er zo weinig mogelijk verkocht worden.
Heeft dat belang - niet echt, zolang het maar imago creert. Missie succesvol lijkt me.
Stel je voor dat de 159 met een v6 biturbo gestart was. Was ook een ander verhaal geweest denk ik dan.
I nostri sogni sono sempre presenti.