Hey Dirk,
Je bent in ieder geval niet de enige die tegen dit probleem aanloopt, ik namelijk ook al een tijdje.
Voor mijn vakantie mijn 33 16V P4 laten keuren en werd afgekeurd op onderstaande punten:
Ik ben toen maar eerst op vakantie gegaan en zou dit daarna weer oppakken.
Misschien in een ander topic al gelezen maar vwb het veersysteem (punt 3 / G10) waren de lagers kapot en de schotels aan weerskanten helemaal krokant en de veren waren aan beide kanten op 3 plekken gebroken (door ouderdom)
.Ik heb de hele boel zowel vóór als achter compleet vernieuwd. Dus alle schotels, stofhoezen, lagers, nieuwe Merwede veren en nieuwe QV dempers. De overige punten 4 (J04 / vooruitontwaseming) en 5 (K04/werking licht/retroflector) ook opgelost.
Punt 2 (E11) de aandrijfas hoes dat laat ik binnenkort doen en Punt 6 (K05 / Dimlicht) kon de garage de koplamp niet afstellen. Ik ga kijken of ik de afstelling gangbaar kan maken en anders heb ik gelukkig via clublid Ab een koplamp
De laatste 2 punten is wel een uitdaging, de één groter dan de ander. De Nardi claxon knop heb ik al een lijntje voor uitstaan, want die ik nu via via heb gekregen past en werkt niet
.
Het uitlaatsysteem van een 33 16V P4 verschilt compleet van een traditionele 16V mede door het 4x4 systeem. De katalysator bij een P4 zit op een dusdanige onhandige plek dat ie altijd wel vatbaaar is voor drempels. Bij mij was deze ook in slechte toestand en heb toen besloten om er een rechte pijp tussen te lassen. De 33 heeft nog nooit zo goed gereden.
Het vervelende nu is: CO 2.4%.
Wat kan ik nu doen om het probleem snel op te lossen? De lambda is bij mij ook weg (die zat vóór de kat). Of moet ik een willekeurige katalysator tussen plaatsen (van welke auto?) met Lambda?