't was m'n laatste race(van nu af aan trackdays zonder stress, we gaan ook mogelijkheid bieden om zelf met AC te rijden) helaas iets teveel pech : 3hoek LV losgekomen 25min kwijt na nog geen 45min race ... dan starter stuk, alternator, hoofdzekering geen stroom meer en dan handdoek gegooid ... en toch hebben ze ons nog als laatste geklasseerd ...
Ronny was in vorm, bij mij was de veer gebroken na de 1e pech(3hoek) en ik zat met wat anders in m'n hoofd (jongste dochter blijkt Epilepsie te hebben ... vastgesteld in de week in aanloop naar de race) .
Ik kon me er niet over zetten met sporing verstoord, Ronny trok daar beter zijn plan mee op 1 spin na
https://www.youtube.com/watch?v=M4h06pcQKcM" onclick="window.open(this.href);return false; 44sec
Ik ga me 2016 amuseren op Spa waar ik nog iets meer kan en de bewapeningswedloop gaat te ver sowiso : inschrijving 24u = 45% duurder ! Kampioenschap (wel 4 wedstr. buiten 24u ipv 2) wordt zelfs 75% duurder ...
En vooral de zware logge bakken beslaan 't gros van't veld, 't wordt almaar meer uitkijken : ze komen er naast maar remmen veel vroeger dan wij en verwachten niet dat je er weer naast zit waarop ze naar buiten sturen en je er afdrukken als je niet anticipeert . Of ze komen eraan gestormd mispakken zich in't remmen(omdat wij zo laat kunnen remmen) en knallen erop : 3x heb ik 't zo zien aankomen deze race en 3x hebben ze er mijn voorligger afgeramd ...
Ze zijn ook niet bang om ons 'n tik te geven want hun tanks komen daardoor amper uit balans maar ons 500je wordt daardoor 'n projectiel zoals met de 24u helaas 't geval was, toen was't maar'n 200kg zwaardere Clio maar die schepte'm gewoon op ...
De bedoeling was om met competitie te stoppen en dat ga ik ook doen, ik (en Ronny ook) heb het allemaal wel bewezen niet in het minst nog met de 24u waar ik de snelste was van het trio(Ronny zat er kortbij) én banden, benzine en remblokken het langst mee deed : Ronny zat daar heel kort bij . Arne die toch talentenjacht Make it your Race gewonnen heeft op duizenden Duitse landgenoten én Frontrunner was in de Trofeo kon niet aan onze besttijden en remblokken waren na 1,5u half waarmee Ronny en ik 5,5u mee verder gedaan hebben ... DoubleClutchen en dus afremmen op de motor zit daar voor veel tussen .
Kortom tenzij iemand me 'n fabriekszitje in 'n Giulietta TCR gratis aanbied o.i.d. ga ik geen licentie meer aanvragen en me amuseren zonder stress op trackdays van Curbstone o.a. én gaan we samen onze ervaring gebruiken om anderen de kneepjes van't circuitrijden bij te brengen als passagier én als piloot van onze 500AC's . De 156 2.5 V6 word ook weer opgefrist en komt ook in aanmerking : die is ook met langere wielbasis iets vergevensgezinder .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .