"Gewichtig" verhaal.... Ik kan, behalve bepaling trekgewicht, nóg wel een aantal toepassingen voor "totaal gewicht" bedenken hoor ! En bijvoorbeeld meneer Chapman en meneer Donkervoort ook...
Ik "beperk" me in mijn streven een ex straatauto tot "slechts" een snelle(re) toerwagen te knutselen, "F1" komt in mijn knutselvocabulaire niet echt/echt niet voor. En "timing" mbt gewicht ?? Wattisda ? Kan me verder vinden in veel punten van je "to do" lijst, maar een stabi omdraaien... Waar maak je 'm aan vast ? Hoe voorkom je "ruzie" met de stuurstangen ? En motor, tank en zitpositie verplaatsen is easily said, niet bepaald easily done. Wordt in een "bestaande" racer een giga klus: aandrijfas verbouwen, uitlaat verbouwen, schutbord/rolkooi verbouwen (dáár ga je met je certificaat...), cardantunnel verbouwen (bij een niet-transaxle komt de bak genadeloos méé, naar achteren..), een tank moet je dan zien tussen de schokdempertorens/onder de "hoedenplank" te krijgen, bij specifiek deze 75 een kansloze missie. Misschien nog enigszins realistisch te doen als je een auto gaat bouwen met een koets rechtstreeks van de sloperij, en dan parallel aan het wegslijpen en repareren van allerlei rottigheid de nieuwe locatie's van motor, tank en zitpositie maken, strak parallel aan het ontwerp/plaatsen van de rolkooi. Daarnaast denk ik dat je nooit met de hoofdbeugel van een rolkooi in een opgeleukte straatauto (want daar rijden we allemaal in !) gaat uitkomen als de zitpositie een cm of 20 opschuift.
Ik denk/verwacht de koets de 14'e november op te halen/in huis te hebben, wegen, (de auto is nagenoeg compleet, alleen geen stoel/brandblusser/gordels/motor en misschien nog wat kleine dingen die me even niet te binnen schieten) dan helemaal strippen, dan kan (letterlijk) de fijnslijperij beginnen en daarna een fris verfje erover. En dan, inderdaad, elk te monteren onderdeel op dat goudschaaltje wegen, letterlijk én financieel...