Zo maar vast aan het eerste klusje begonnen: kijken of de meegeleverde 1.7 bak iets is. Ik wil een 1.7 namelijk wel ICM met een 1.7 bak, omdat ik snelweg rijden ook belangrijk vind. Beetje normaal toeren maken bij 140kmh is wel zo fijn.
Ik heb geen idee van de staat van de bak maar daar komen we vanzelf achter!
Ik heb nog nooit een bak uit elkaar gehad, maar ik weet wel hoe die werkt. Hoe moeilijk kan het zijn
Olie eruit laten lopen, er zat nog veel olie in. Dat is alvast een goed teken.
Oliepan eraf:
Behoorlijke homp metaaldeeltjes
. Ik vermoed dat dat restanten zijn van de synchros?
Zo ziet ie er dan uit.
Lekker compact gemaakt die bak. Die boutjes in het tussenschot die die balletjes vasthouden (geen idee hoe die heten), die zaten zo. Lijkt mij dat die bovenste niet zo uit moet steken? Die merktekens zitten er niet voor niet.
Heeft iemand nog tips wat betreft het verwijderen van de schakelstangen en assen? Ik heb het werkplaatshandboek maar dat is niet super duidelijk en benoemt vaak speciaal gereedschap...