Ik kan je zeker niet aanraden om die actie van het AlfaBB te volgen nl het openen van de meters en binnenkant alu folie te bekleden. Het openen van een meter is rot klus mat grote kans op beschadiging van de sierring en ook wil het glas de hermontage niet altijd overleven (vraag niet hoe ik dat weet).
Het is beter om een lampje te monteren die bij gelijk stroomverbruik meer licht produceert. En dan kom je snel in de richting van een LED lampje.
Voor een test heb ik liefst €2,50 op eBay geïnvesteerd in een setje Chinese LED's. Levensduur onbekend, maar ook al houden ze het maar 500 tot 1000 branduren uit dan ben ik weer een paar jaar verder.
Zoals je op de foto ziet zijn de LED's een stukje groter dan de originele. Dat geeft geen problemen voor de twee grote klokken, ruimte zat, echter bij de benzine, olie en water kwam het lampje ergens tegen aan ( de achterkant van de wijzerplaat? ) gevolg was dat daardoor het lampje los kwam te zitten en niet aan ging. En met het verwijderen van de fitting bleef het lampje los in de meter achter. En wat ben ik toch blij dat er zoveel ruimte achter het dashboard van een JZ is en dat je er ook zo lekker bij kan komen...........
De oplossing was om een klein kunststof ringetje over de fitting te schuiven zodat je deze niet meer zo diep in de meter kan drukken. Ik zou er een foto van willen nemen, maar ik heb geen camera die klein genoeg is om daar te komen.
En zo is de verlichting in een niet te donkere schuur.