Ik heb gereden met een watts op de racer, en heb hem er weer afgegooid,Veel te veel last van onderstuur.
Is dit niet PRECIES wat je met een watts wil bereiken...de grip achter maximaal te maken. Vervolgens zou ik hem er niet afgooien maar:
1. Op zoek gaan naar meer grip op de voorkant
2. Als je daar het maximale bereikt hebt, de grip aan de achterkant verminderen en in balans brengen met de voorkant, door een verstelbare stabi achter.
Wat optie 1 betreft...heb ik nog niet zoveel gelezen hoe je die grip kan verhogen/verbeteren. Hoe simpel is het om op zoek te gaan naar de maximale grip aan de voorkant...immers de achterkant hoeft dan enkel te volgen. Tips?
Optie 2...een verstelbare stabi aan de achterkant. Stel je hebt 2 grote hevels ter hoogte van de handrempositie en kan daarmee tijdens het rijden de stabi's voor en achter verstellen. Je kan dan een perfecte balans tussen voor en achter vinden voor de grip die dan op dat moment aanwezig is (slijtage banden, temperatuur, nat wegdek, etc). Het is een idee wat ik niet vaak heb teruggezien (behalve ooit bij Tom Kuiper aan de voorkant). Rijden moderne tourwagens overigens met stabi's? In theorie zou je ze niet nodig hebben. Het zijn apparaten om de onvolkomenheden in de opzet te kunnen uitgummen, maar daarmee we heel handig voor de amateur racers...alleen er wordt zo weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheden...het blijft vaak bij 'een dikke stabi eronder knopen'.