Jammer, dat ie afgekeurd wordt op roest. Natuurlijk is de auto niet 100% vrij van roest, maar de basis is echt wel goed hoor.
Als de keurmeester goed kijkt/ serieus onderzoekt, kan ie gewoon zien, dat dit slechts een soort bekleding is. In de balk loopt een serieus U profiel van mm's dik staal. Als je dat weet/ ziet, ga je 'm hier niet op afkeuren!
Los daarvan heeft dit overigens niet zoveel te beteken hoor; het is vrij simpel netjes en goed te repareren. Gaat je veel minder kosten, dan 3 nieuwe donuts.
(Als ik daarin iets voor je kan beteken, weet je me te vinden.)
Als je dit al serieus grote gaten vindt, moet je maar nooit aan een 155 of 156 beginnen
Nog een kleine aanvulling/ tip wat betreft de donuts: Bij mijn weten waren dat alle drie nog de originele, dus het kan natuurlijk een keer gebeuren... echter is de kwaliteit van nieuwe donuts vandaag de dag vaak niet zaligmakend. (dat geldt voor heel veel rubber onderdelen!) Ik heb daar al met meerdere Alfa specialisten over gesproken en we zijn het met elkaar eens: als de originele nog goed zijn, kan je die beter laten zitten! (en die twee dan dus lekker op de plank leggen, voor het geval dat...)
Je gedachtegang om maar meteen alles te doen is op zich een hele goede, maar de praktijk leert soms andere inzichten.
Persoonlijk zou ik dus gewoon heel kritisch kijken naar die andere twee, maar niet op voorhand al vervangen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.