Hallo heren en dames Alfist
Ben weer terug van weg geweest na heel wat jaren van non Alfa, laatste waren een 156 2.0TS en 33 in Electric Orange (hier wel bekend).
Ik ben dus Peter, kom uit Hoogeveen, ben van bouwjaar 1983, samenwonend, en trotse vader van een zoontje van 2 en half en een tweeling van een half jaartje oud (meisje en jongentje)
Heb diverse Alfas gehad waaronder een aantal 33's, 75's, 155's en 156 en daarna een hele tijd Honda gereden afwisselend met BMW maar t gevoel dat ik zelf ooit weer een Alfa moest hebben is eigenlijk nooit weg gegaan (ben opgegroeit tussen de Alfa's vanaf mijn geboorte, Berjan was vroeger van mijn pa en oom toen het nog een Alfa sloperij was...)
Het afgelopen jaar heb ik in een Zafira 2.2 16v gereden dit ivm de ruimte wat die kinderen benutten maar nu de oudste inmiddels op een zitverhoger kan zitten was de tijd rijp om weer een leuke station te kopen. En is er dus vandaag onderstaande 156 SW gekomen, bouwjaar 2001, een hele stapel met facturen erbij en gewoon goed onderhouden naar mijn inziens. Wel een paar kleine minpuntjes zoals een deukje in de rechtervoordeur en er werken een aantal lampjes niet van de dashboardverlichting. Voor de rest is het een fijne kar, maar goed heb hem nog té kort om er een goed oordeel over te vellen. Het is een 1.8TS en die voldoet prima naar mijn inziens omdat ik er dagelijks mee ga rijden 50km. Met Madeno uitlaatsysteem, klinkt geweldig! Alleen weet nog niet hoe het straks gaat bevallen, voel me iig wel weer 10 jaar jonger haha
bij deze een foto, ga hem morgen ff wassen en wat betere foto's maken mocht het mooi weer zijn
Speclist:
Alfa 156 1.8 TS Sportwagon
Kleur Blu Cosmo
Bouwjaar 2001
Exterieur:
17" Speedline optionele velgen
Witte zijknippers
Logo's van achterkant
3D QV logo's op de voorschermen
Interieur:
Camel kleurig Momo leder
Zwart met grijs lederen origineel optioneel stuur en pook
Sportpakket tellers en "carbon" middenconsole
Motorisch:
Origineel
Onderstel:
4.5 CM verlaagd dmv Novitec veren en Bilstein dempers
Remmerij rondom netjes gemaakt dmv rode remklauwen etc.
Groetjes,
Peter