Hedenavond mijn lidmaatschap van de bond tegen het vloeken opgezegd. Eerlijk gezegd: ik ben voor het leven geroyeerd. Reden? De combinatie van achterremmen van een transaxle, weersinvloeden, het gebrek aan een brug en beperkte sleutelervaring.
Nogmaals: welke idioot heeft bedacht dat het handig was om de remmen midden onder de auto aan de bak te monteren. Maar eerlijk gezegd begrijp ik het ook wel weer. Vandaag kwamen met de post twee verse klauwtjes welke door de plaatselijke TNT man enthousiast in de groene brievenbus is gekieperd. Resultaat: een kaduuk groen brievenbusje. Klauwtjes waren gelukkig goed ingepakt, dank Henk 116.
Maar nu er nog op. Eerst de oude dus eraf en dat was geen feest. In mijn haast een van de inbussen dol gedraaid. Deze heb ik er uiteindelijk met een dremeltje afgeslepen. Deze gang van zaken resulteerde in mijn eerste formele waarschuwing van de eerder genoemde bond. Maar hij is eraf en een nieuwe is binnen. Maar er is een probleem:
Links het afgeslepen boutje. In het midden 1 van de andere boutjes. Rechts de nieuwe. Die is ongeveer een cm korter (ca 60mm ipv ca 70 mm). Prins Bredevoort heeft maar een lengte en de plaatselijke ijzerboer alhier heeft ze ook niet. Hoe kan dit? Het lijkt wel of er een sport spacer tussen de aandrijfas en de remschijf zit van ca 2 cm. Is dat normaal?
Maar goed, toen de handremkabel los. Dat kwam mij op mijn schorsing bij de bond te staan. Uiteindelijk in mijn niet aflatende geduld de kabel doorgeknipt. Je moet wat.
En toen de klauw er af. Bak iets laten zakken en dan kan je op de tast bij de remleiding. En die....draaide soepel los. Toen de bouten van de klauw zelf en toen was het definitief gebeurd met mijn lidmaatschap. Maar een is los. En dat de klauwen vervangen of gereviseerd moeten worden is mij ook duidelijk:
Kloosup:
En dit gaat er op, gouwe klauwe:
Maar alles op zijn tijd. Is er ergens nog een duidelijke uitleg over het stelmechanisme? Als ik aan de buitenste draai gebeurt er niet veel. Moet het systeem eerst worden gevuld met remvloeistof?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.