Racevrienden,
Na zes jaar racen en heel veel plezier met mijn trouwe 75TS was het tijd voor iets anders, iets nieuws. Een nieuwe uitdaging zoals dat ronkend genoemd wordt…
Na wat twijfel en mislukte pogingen om een Giuliaatje te scoren liep ik zomaar ineens tegen Wijnands oude Alfetta GTV6 aan; oude liefde! Toen ik (lang geleden) op mijn brommertje (Yamaha FS1) naar school ging, kwam ik er elke dag een tegen; zwart, met gele koplampen, en bedacht me dat ik er ooit een moest hebben. De ubercoolste Alfa ooit, vond ik ‘m.
En daar stond ie nu, onder een oud laken en een stuk plastic; een zwarte GTV6. Ik mocht ‘m kopen op voorwaarde dat ik ‘m niet zou slopen voor onderdelen maar weer aan de gang zou brengen…
Dit werd mijn nieuwe racer; geen twijfel over mogelijk.
Plan was meteen om de Alfetta te voorzien van de techniek uit de 75TS; wielophanging, motor en aandrijflijn, alles gaat over van de 75 naar de Alfetta. De V6 gaat in de opslag voor een toekomstig project; ooit wil ik met een Busso racen, maar we beginnen braaf met een TS’je in het vooronder (vandaar ook de werknaam “GTS” van dit project), en een zo licht mogelijke Alfetta; hoe meer plastic, hoe beter… kan het ook niet meer roesten.
De 75 was kaal geplukt en stond al treurig te wachten op een paar jaar winterslaap in de stalling tussen de caravans. Toch een beetje rondgevraagd of er interesse was voor een hele lege 75 koets; blijkt de oude eigenaar zijn eerste race-auto weer terug te willen. Mooier kan niet, dus 75 gaat terug naar z’n eerste baasje Lars, die ‘m meteen bij de SI nestor op zolder heeft gezet, naast de Estremo.
Ik verwacht niet op de 1e SI race in 2016 aan de start te staan met de Alfetta, en ook niet bij de 2e… we zien wel hoe het project loopt; moet behoorlijk wat gedaan worden aan de koets, daarna kooi er in, daarna opbouwen. Het TS blok moet ook wat aandacht voordat ie weer kan worden ingezet, dus boel uurtjes klussen in de garage in 2016.
Vorig weekend de grote wisseltruc:
Daarna lekker bitumen bikken in ijskoude schuur zodat die rotzooi minder plakt en zich laat loshakken:
wordt vervolgd …