Afgelopen week ben ik naar Zweden geweest om op een ijsmeer te rijden. Dat was geweldig, maar de 75 TS (daily driver) die ik bij me had bleek een onverwacht probleem te hebben: onderstuur! Met name onverwacht, omdat ik daar onder normale omstandigheden niet echt last van heb.
Het ijs vergroot de problemen van je onderstel natuurlijk gigantisch uit, en in mijn geval kwam dus in sommige bochten turn-in onderstuur de pret vergallen waar dat met een BMW E36 en een E46 totaal niet te bekennen was. Er is ook een klein beetje push-onderstuur, maar daar druk je de auto wel doorheen met het gaspedaal - ik wijt dat aan het sper.
Met deze set-up heb ik op straat (met bijbehorende gematigde snelheden) weinig tot geen last van het onderstuur, maar nu ik weet dat het er is moet het er uit.
Het onderstel van deze auto is redelijk mild: 27 [mm] voorstabi, standaard achterstabi, gele Koni's rondom (voor een ietsje harder gezet dan achter, maar niet extreem), Eibach veren achter en ongeveer 35 tot 40 [mm] verlaagd aan de voorkant. Camber voor is een graad of 2.5, en ik heb een heel klein beetje uitspoor gezet.
Welke fout heb ik met de set-up gemaakt?