Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Kachelventilator

do mar 17, 2016 14:22

niet echt te zien op deze foto.....de spiralen zijn blijkbaar heel, maar is de directe /rechts verbinding in de spraal ook nog heel? (is voor de max ventilatiestand nodig begrijp ik: geen weerstand is maximaal draaien)
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 09:13

De spiralen lijken inderdaad in orde te zijn en aan de directe verbinding mankeert ook niets.

Afbeelding

Afbeelding
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 09:42

Dat noem ik niet licht gecorrodeerd, maar dat is misschien een meningsverschil :jumping:

Als je die pootjes makkelijk kan schoonmaken, dan kan het zeker geen kwaad om dat even te doen. Verder met rust laten als die goed functioneerde.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 10:52

Laten we het er dan maar op houden dat het niet meer als nieuw is. :jumping:
Klopt wel wat je zegt hoor, maar ik neem aan dat ze er ook wel eens slechter uitkomen. :?:

Schoonmaken kan ik wel even proberen. Is het dan ook nog verstandig om iets op die gecorrodeerde pootjes aan te brengen? Alu-zinkspray of bijv. van die roestomzetter/-beschermer.
Wel ga ik de weerstand nog even doormeten, voor het geval dat ie ooit wel aan zijn einde mocht komen, dan kan ik iets nieuws gaan maken.
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 13:39

kan je die weerstandswaardes hier ook even posten dan
gaat het om een drie snelheden fan? (0,1,2,3)
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 13:40

benieuwd of het hiermee overeenkomt:

http://www.alfabb.com/bb/forums/milano- ... alues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 14:26

kan je die weerstandswaardes hier ook even posten dan
gaat het om een drie snelheden fan? (0,1,2,3)
Heeft weinig zin. Je kan ze namelijk niet meten met een standaard multimeter. De weerstand ontstaat hier pas wanneer je er een substantiële belasting aan hangt en ze worden dan ook flink heet. Het voordeel hiervan is dan weer dat er eigenlijk ook niks mis kan gaan, behoudens dat ze breken. Voor een standaard multimeter zijn dit gewoon draadjes en zul je een kortsluiting meten. Anders gezegd: als je over alle pinnen heen een kortsluiting meet is de weerstandpack goed. Maar als de motor niks meer deed is waarschijnlijk dat laatste printdraadje doorgeslagen (zie begin van dit topic)

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Kachelventilator

vr mar 18, 2016 14:43

hoe dan te repareren?

en wat als de weerstandsdraden zelf zijn overleden?

hoe weet je dan welke weerstandswaarde draad je moet bestellen?
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

Re: Kachelventilator

zo mar 20, 2016 21:38

@JoorZ Het gaat inderdaad om een drie snelheden fan, 0,1,2,3.

@Gordon Het is inderdaad niet mogelijk, ik kan zo geen waarden meten.

Mijn kachel functioneerde prima, alleen zat ie vol met bladeren.

Maar wat betreft eventuele mogelijkheden tot reparatie ben ik benieuwd of er al mensen zijn die zelf iets gefabriceerd hebben.
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Terug naar “Algemene Technische vragen”