Hallo,
Alfas blijven prachtige auto's, maar het grote betrouwbaarheid mysterie maakt een beginnende alfa liefhebber toch terughoudend.
Daarom de vraag; met welke auto/motorisering zijn de minste problemen te verwachten? Geen enkele auto is probleemvrij, maar ik weet zeker dat dure en grote reparaties de pret bij mij zullen drukken. Dat zou zonde zijn
Binnen het budget is mogelijk:
Alfa Mito met al wat meer kilometers (150-170k), GT, 159, 147. Erg verschillende auto's, maar allemaal mooi en daarom een optie. Bij de lichtere autoś is diesel ook een goede optie.
Welke motoren zijn de echte oliedrinkers, juist de JTS of de TS? En alleen de JTS van GM of heeft deze juist het probleem met de distributieriem? Op het internet kom ik nogal verschillende dingen tegen. JTD de extra wegenbelasting waard?
Het lijkt misschien een vage vraag, maar: als je bijvoorbeeld bij de GT JTS een hoog olieverbruik of extra distributieriem mag verwachten, dan lijkt een V6 bijna een gunstigere optie! Ook kan het het omslagpunt diesel vs benzine nogal wat veranderen.
Mocht iemand met kennis een duidelijk overzicht hebben, dan hoor ik dat graag