siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:01

Ik kreeg wat verzoeken of ik mijn verhaaltje hier wilde posten dus bij deze wat leesvoer voor jullie. Ik copy/paste even:



Vorig jaar reed ik nog een mooie 328i sedan e36. Echter de motor verkocht voor een project, bak verkocht en toen een diesel erin gebouwd en issie naar mijn kameraad gegaan om hem verder als dikke e36 diesel op te bouwen. Als het ook maar iets vochtig was ging ik weer haaks de bocht om, het moest maar eens afgelopen zijn met dat artikel 5 gedrag van mij, beheersen blijft lastig met 200pk+ en rwd en het makkelijke weggedrag van een 36. Eerlijk is eerlijk... :tooth: :lol:

Afbeelding


Ik dacht ja, Sieger doet nu een verstandige keus, doorzetten!! Dus, ipv met gevoel een auto te kopen (eerste keer in mijn leven en de laatste keer!!!!) kocht ik een Seat Ibiza 1.9tdi , met wat aardige opties, 130pk versie met 6 bak. FWD dus driften kon ik ook niet meer...

Ik heb het welgeteld 30 dagen uitgehouden in dat vreselijke hok. Pff geen kraak smaak en emotie te vinden in zo'n schijtluis. Sorrie, maar dat was echt niks voor mij. elke keer als ik hem zag staan dacht ik jeumug wat ben jij een lelijk e auto. Als petrolhead kan je daar toch niet mee leven?! Ik stapte elke dag in met afhangende schouders. En die 130pk en bak koppel was ook niet zaligmakend bleek.

Zat een beetje te kijken op marktplaats en wilde altijd al een Alfa GT hebben. Pa heeft hem ooit als lease auto gehad, kort. Een 2L JTS. Mooi mooi model, super interieur en stuurde fijn. Alleen nog te duur voor mijn portemonnee...

Nou enfin, de goedkoopste van nederland stond hier dichtbij, in Zutphen, bij een of ander handelaartje. Eigenlijk nog buiten budget. Nouja ach waarom ook niet ik ben gaan kijken, was niet op vakantie geweest dus gunde het mezelf wel MITS ik hem echt voor een stuk minder dan de vraagprijs kon meenemen. Maar he, 1340kg en diesel. Dure auto nowadays. Handjeklap en de auto voor leuk geld gekocht, op voorwaarde dat ik hem nog even mocht uitlezen voor de koop beklonken werd. Motorstoringslampje brandde. Uiteindelijk bleek het een sensor te zijn, turbodruksensor op inlaatspruitstuk. No big deal!

Auto gekocht en ontzettend gelukkig. Wauw wat veel auto tov zo'n ibizaatje. Super dat donker rode leer, die mooie lijnen, fijne motor... Ondanks een stotertje dat af en toe een beetje tikte bij stationair..? Ach auto had toch al 243000km op de klok staan. Had bij een bekende garagist een koprevisie gehad en nieuwe distributie, ik vertrouwde er wel op dat dat allemaal goed was gedaan en alles nagekeken. Gewoon lekker rijden met dat ding :df: . Mijn kameraad heeft gelijk de EGR uitgeprogrammeerd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Als ik achteraf toch wist wat er echt mis was........... Had ik hem echt laten staan :roll: :mrgreen:




Maar, ik ben er heeeeeeeeeeel erg blij mee nu!




Volgende keer weer een verhaaltje!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:02

Liet even op zich wachten sorrie heren, ben druk :) .

Afbeelding


Nou, auto aangeschaft destijds, heeeelemaal gelukkig na die Seat, eindelijk weer alfa, en wat voor een, een zwarte GT met rood leah! poooorn!! :blink:

Zaten wat kleine mankementen aan kwam ik achter (en had ik ook verwacht voor die prijs). Wat draagarmen met speling, inlaatdruk sensor, maf sensor gaf af en toe een foutje, remmen klein beetje krom.. In de 7000km dat ik ermee reed tot dat moment plannen gesmeed, ook die schijterige BOSE audio moest eruit. Wat een drama.

Motor startte altijd een beetje moeilijk, kwam moeilijk op gang en als ik hem uitzette stond hij gelijk met een dreun stil. Naja diesel, veel compressie, oude motorsteunen. Een dubbelmassa vliegwiel wat op z'n eind is..

Begonnen met een varta accu, nieuwe gloeistiften (een ging kapot), inlaatdruk sensor en wat motorsteunen. Werd al een stuk beter! Maar nog niet écht zoals ik vond dat het moest. Helaas is een motorsteun niet meer nieuw tekoop, ik rijd nu nog steeds met dat gare ding. Via verschillende leveranciers niet te krijgen :roll: . tja charme van alfa!

Dacht dat de foutmeldingen weg bleven maar ging er op een avond eens lekker voor zitten en ja hoor, wéér inlaatdruk te hoog! Weer gereset via mijn bluetooth uitlees module en verder gereden. Af en toe die tik in de motor ook, raar maar zal wel met 245000km. Een stotertje, ooit zijn olie beurt niet gehad, lease auto... Ja.

tot de teller op 250.250km stond sloeg het noodlot toe. Reed naar de APK voor het maken van een afspraak, rijd richting huis, draai een bocht om laat koppeling op komen en ineens een kabááál onder de kap vandaan!! De tandjes, gelijk langs de kant en uitgezet. Tja, toch maar weer starten en luisteren immers liep de motor nog. Vliegwiel dan echt ontploft?! Leek er wel op...

Afgesleept door een vriend van me en auto op de brug. H&S Corse gebeld voor het sterkste DM vliegwiel wat er is en een sport koppeling set, Nieuwe keerringen en olie. Gelijk maar goed doen met oog op de toekomst! :blink:

Enfin samen met mijn kameraad spul erin gezet en starten, zelfde geluid, faaaaaaack....... Dikke 1000 euro verder en verkeerde diagnose gesteld. tja 250.000km is normaal wel de levensduur van een vliegwiel, samen met af en toe een tik die ervandaan leek te komen, het starten en uitzetten van de motor, vibratie... Stel je al snel die diagnose.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intercooler slang eraf en motor rond laten gaan en ja hoor, heftig geknal. Motor aan puin.... :dood: En dat terwijl de motor een koprevisie had gehad nog geen 15.000km geleden!!!! Wát een PRUTSERS.

En dat bleek ook wel toen we de boel uit elkaar haalden. Kop gescheurd (dat had peters revisie in epse nog nooit gezien bij de jtd's) , kleppen VAST in de kop, klepstoters allemaal ramvast in de kop (kop getordeerd, wss door verkeerde montage want de paspennen hadden de gaten in de kop kapot gedrukt en scheef) en een aantal tuimelaars waren omgevallen en daar waren de nokkenassen overheen gedraait wat het helse kabaal maakte...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Koop je de allerbeste diesel, en dan dit ná een koprevisie. Ontzettend zuur zeker na die koppeling en vliegwiel.

Enfin, nieuwe kop met grotendeels alles nieuw erin gemonteerd, inlaatspruitstuk aangepast (EGR weg en dikke pijp erop gelast met oog op de toekomst), nieuwe distributie set, nieuwe thermostaat, en als alles dan toch eraf ligt ook gelijk een GT2256v turbo... van een 2.4JTD 175pk versie. We zijn ondertussen nog aan het mappen maar te weinig tijd elke keer om er echt voor te gaan zitten maar ook nu is het geen straf ermee te rijden :D .

Mijn kameraad aan het 'chiptunen'

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindresultaat:

Afbeelding

verder had ik al wat spulletjes verzameld en heb ik het hele onderstel vernieuwd. alle draagarmen rondom nieuw, overal Polyurethaan bussen in (de hardste variant), een Setje Intrax HDA schroefset gescoord, Brembo 305mm remconversie icm goodridge slangen en goeie remvloeistof, bodem en wielkasten helemaal ontroest en in de zijdeglans zwarte coating gezet, 55w xenon verlichting x3 met lenzen als dimlicht en dus dubbel grootlicht, Parrot Asteroid Smart radio met nieuwe speakers en bedrading rondom en bose eruit, nieuwe logo's, interieur professioneel laten reinigen en Ozon behandeling, buitenkant gekleit, gepolijst gepoetst en gewaxt... OZ Superleggera velgen in 18x8J klaargemaakt (gericht en gespoten) met Michelin Pilot Sport 3 banden erom en voor 15mm spacers, nieuwe vloermatjes en zo vast nog wel wat dingen die ik ben vergeten.


De donor luidsprekers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

audio is een STUK beter maar nog niet goed genoeg. Helaas verwend met een paar aangepaste Vifa Carat's thuis...

Koplampjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die grote pot was de verkeerde en is voor mijn GT niet meer leverbaar helaas.

Afbeelding

Baksteun rubber beetje kapot:

Afbeelding

Poly bushes uit Poland, prima spul prima prijs!

Afbeelding

Parts baby, PARTS!!

Afbeelding

Afbeelding

Uitlijnen:

Afbeelding

Bodem aanpakken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bremsen:

Afbeelding

Afbeelding

Wielen klaarmaken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe details:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intraxen:

Afbeelding

Enfin, met 250.250km op de klok totaal restauratie gehad, teller staat nu op 258.200km and still going strong, ik heb er niks meer aan gedaan sindsdien en alles doet het goed! Ik ontzie de auto niet, kan ook niet anders met zo'n lekker lopend blok en mega onderstel. Grip is echt BIZAR en gewoon eng soms zeker in de regen. Remmen gaat ook prima (alhoewel ik nog wel 330mm wil hebben later) en die motor.. Tja, super. Loopt zijdezacht en klinkt lekker vet, geen getik gerammel of ander soortig geluid. Gewoon echt goed.

Kortom, dikke pluim op alle noeste arbeid want man, wát een werk!! Intraxen eronder schroeven bijvoorbeeld ben ik 2 dagen mee bezig geweest, elke bout kostte letterlijk anderhalf uur om los te krijgen, warm stoken, stukje los krijgen, warm stoken, enz... Helse klus. alles nu dus netjes in het montagevet. audio aanleggen, effe doen.. Jaja, meeeeeters draden gingen er in die auto. Viel ook tegen.

Maar uiteindelijk vergeet je snel hoeveel werk alles is geweest als je dan instapt. Laatst weer even gepoetst en in de wax, en wat een beauty is het dan toch weer. Elke keer als ik parkeer moet ik 2x omkijken en genieten. Dan weet je zeker dat je de goeie auto rijdt :love: :love:

Afbeelding

Afbeelding





Voorlopige max:

Afbeelding

Ja, met deze auto heb ik echt een band. Mocht de diesel ooit te duur worden omdat ik minder kilometers ga maken wil ik er een V6 in hangen. Alles is gedaan en heeft zo ontzettend veel geld en tijd gekost, dat kan niet uit om ooit nog aan iemand te verkopen zonder een groot verlies te nemen, en daar heb ik geen zin in.



Al met al geen goedkope auto om te onderhouden en te rijden maar aangezien ik geen fun auto heb vind ik het wel goed zo. Uiteindelijk leven we maar een keer en moet je gewoon genieten en dus rijden wat je leuk vindt!



Op de winterwielen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En de zomerhoepels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding




Toekomst plannen mocht ik hem niet ombouwen naar V6:

-Front mount Intercooler
-2.75 inch uitlaat met een restrictieloze demper
-voorbumper spuiten
-uitwegen en nogmaals uitlijnen (iets meer toespoor nog vooraan, achter wellicht iets minder om de kont wat speelser te krijgen)
-330mm remconversie met huidige klauwen
-mapping verder aanpassen en misschien een keer methanol injectie erbij op.

En verder de auto in ere houden!!!



Eh, en het uiteindelijke doel om normaler te rijden is helaas niet gelukt, ookal kan ik niet meer sideway's, nu gaat het alsnog hard, FAAL :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ciao!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:03

Welnu!

Een jaar later na de hele 'restauratie' . Nog steeds heel blij met mijn Alfa GT. Er lag een koper op de kust (auto stond niet tekoop maar voor de juiste prijs mocht'ie weg) en daarom wilde ik dit 'project' afronden. 2-3 weken nagedacht wat ik als vervanger moest kopen en erachter gekomen dat er op dit moment niet een auto is die ik liever zou hebben. Ja, een GT met v6 en RWD natuurlijk (wordt vervolgd in de toekomst?) . Koper heeft proefgereden in een andere GT en kon met zijn lichaam niet de juiste zitpositie vinden. Koop afgeketst. Blij toe. Want ik ben er stiekem toch wel erg gek mee.

Daarom Begonnen mijn kameraad en ik met een goeie uitlaat. Flexdeel was stuk (apk afkuer) van de oude uitlaat en ja, dat lullige pijpje.......Enfin, we hebben een RVS uitlaat TIG gelast op maat. 3 inch downpipe 2.5 naar achteren met een simons dempertje en een net, niet te groot Raggazon sierstuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit liep zo goed en turbo spinde zo fijn dat de intercoolerslangen ontploft zijn. Tja, eigenlijk kwam het totaal niet uit (wil de LARO klaarmaken!!) maar van de nood een deugd gemaakt en gelijk maar een Front Mount Intercooler erin dan... :) Ik had er nog een staan en die kwam mooi uit kwa maten maar moet in de LARO van vaders. Ik dacht 'effe snel' een bij bestellen. Per ongeluk een grotere besteld. Geen tijd om te retourneren dus de auto maar pas gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding



Ach, en als we dan toch bezig zijn geijk maar een GTA stabi voor (iets dikker) want de oude rammelde een beetje en als het dan toch los ligt... He :mrgreen: .

Zo ook gelijk de uitlaatspruitstukpakking vervangen en de accu moest ook maar naar achteren verhuizen ivm gewichtsverdeling. Alfaatje ligt toch weer in stukken! :hosanna: .

Afbeelding

Nu dus weer aan het opbouwen, dan word'ie nog beter en sneller vooral. :wink: .

Nieuwe radiatorbalk gefabriekt, luchtfilter steun niet meer nodig maar wél voor de intercooler.. Steun gelijk in carrosserie kleur gespoten:

Afbeelding

Bumperbalk weggezaagd, maar weer wat stevigd tegenaan gelast. Past allemaal precies. Airco en radiator heb ik 2.5cm dichter naar de motor geplaatst ivm passing van die mega intercooler.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende maand gaat'ie naar H&S Corse en krijgt dit italiaanse monster een kuurtje aangemeten. Het zal dan een waar kanon worden, eindelijk! :popcorn: :df: :D

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:04

Nou met de setup zoals in de vorige post nu 5000km gereden en betrouwbaar bevonden! Heerljik, iets serieus opbouwen wat dan ook gewoon goed is.... :D


Afbeelding

Vandaag was dan de grote dag voor de naar mijn idee al monsterlijke GT JTDm. Motorisch had ik de auto nu zover dat ik hem definitief kon laten chippen, op maat. Afspraak gemaakt met H&S Corse en vandaag met maatje van me er heen gereden.

Had al een logfile en de map die erin zat opgestuurd zodat ze alvast een map konden maken.

Helaas bleken de MAP en MAF sensor niet helemaal goed dus vervangen en begonnen met remap.

Lang verhaal kort: Waarvan ik dacht dat het al hard ging gaat het nu écht hard. Wát een power zit er nu in dat ding. On-ge-loof-lijk. :hot: :tooth:

Zo op een filmpje kan je er weinig uit opmaken maar de beleving van acceleratie en geluid is verslavend. Anderzijds geeft het ook rust, ik ben toch wel sneller dan bijna iedereen op de weg. lol.

Motor loopt stationair veel rustiger en mooier rond. Dreun bij acceleratie is weg, natuurlijk bakken vermogen en koppel nu en het klinkt als een klok. Gasrespons nu ook zoals het hoort..!

Hilbert en Serge bedankt voor de gezellige dag in jullie mooie bedrijf. Brute machine nu, die (te) gekke GT van mij. :df: :D :D

Genieten jullie even mee?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Eoy8utkrS3w[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AnJD3oOoHXI[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EqWUX9GZ86M[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pjFblHC5mfA[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yHFUK4Jgrmk[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nxUKNtrxa9g[/youtube]


https://www.facebook.com/ItaliaanseAutoSpecialist" onclick="window.open(this.href);return false;

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:05

Ja en het diff.... Sper zou wel fijn zijn maar weer 1000 euro....

Vermogen ligt nu op zo'n 220pk/450nm

Turbo is de limiteren de factor, met een gtb zou die naar de 260pk gaan en dan zijn de verstuivers de limiteren de factor. Die aanpassen kost 200 euro per stuk. En dan moet er ook stage 3 koppeling in.

Kortom dit is voorlopig waar ik stop :mrgreen:

Nu 98cc3 inspuiting en 2750mbar turbodruk. 100cc werd te gek dan werd de egt te hoog maar is 230pk. 275mbar is de max voor de turbo daarboven kans datie kapot gaat. Het blijft een daily :-)

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:05

3 maanden na de laatste upgrades....

Lekker naar italie geweest met de Alfa en die deed dat helemaal top!! Kleine irritatiepuntjes waren de dikke uitlaat, windgeruis en het instabiele gedrag op hoge snelheid. Motor liep TOP, op een VNT foutmelding die een paar keer terug kwam na. Maar hey, hij is best getuned, dus ach. als dat dan het enige was. Turbo was toch resent gereviseerd dus zal wel goed zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens leuke tussendoor: dat weggetje op de navi hebben we meermaals gereden. Mijn maat en ik in de GT en mijn neef en zn maat in zijn Z4 Sdrive 35i, en andersom. Ging best hard. Op rechte stuk op de snelweg berg op liep de z4 maar heeeel iets bij me weg :df: :blink:

Op de foto met al het ijs was het grotendeels er weer afgevallen maar we hebben zoveel sneeuwval gehad dat de hele motorruimte vacuum werd gezogen door de inlaat en de motor gewoon uit viel onderweg :lol:

Maargoed, de turbo. Ik hoor jullie al oh oooohhhw roepen.

En ja dat mag. Toen ik een keer van apeldoorn naar huis reed. Effe flink door reed en genoot van hoe mooi die motor liep en klonk begon het ineens heel erg te waaien in het voor onder, zo klonk het. Kap open en beetje gas geven ja hoor, turbo overleden... rustig naar mijn werkplaats gereden en daar de turbo eraf getrokken.

Afbeelding

Stukjes van het Schoepenwieltje hebben de vnt schoepjes gestraald helaas, en de lagers lagen er volledig uit! Het dipje bij 2800 toeren en de foutmelding op de VNT waren achteraf wellicht wel tekenen geweest maar daar ga je op zo'n moment natuurlijk niet van uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En doooooooooooor. Want, wat dan? Deze reviseren of upgraden naar iets leukers? Jaaaaa tuuuuuuurlijk. Alle punten zo verbuigen dat die upgrade toch écht een goeie oplossing is ben ik een kei in. Achteraf een beetje spijt want het kostte best wat meer tijd dan aanvankelijk gedacht. Altijd dat 'doen we effe' hè :mrgreen: .

Afbeelding

Afbeelding

Een turbo van een 2014 BMW 530D GT . Zo goed als nieuw. Een GTB2056VZK . De GT2256v die erop zat vond ik al groot, die was ineens triest :D

Luchtfilter was ook te klein dus gelijk maar een grote K&N + condoom gekocht:

Afbeelding

Schokdempers voor ook gelijk laten reviseren, was wel nodig en daar kwam de instabiliteit en het nerveuze vandaan:

Afbeelding


Mja, die nieuwe turbo is natuurlijk dikke vette porno, maar helaas wel electronisch geregeld. En die op de alfa via een vacuum potje.

De boel dus uit elkaar en modden!

Afbeelding

Dit asje moet korter en er zat geen stopschroef in die wel nodig is....

Afbeelding

Afbeelding

Asje uit de oude turbo geslepen en in de nieuwe gelast, van 30 naar 18 mm hart/hart.

Afbeelding

Eerste beugeltje uit RVS gemaakt en TIG gelast, leerproces! :tooth:

Afbeelding

Mijn kameraad is een koning met frees en draaibanken én uitlaten/spruitstukken/intercoolerbuizen lassen:

Afbeelding


en de turbo klaar voor montage:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spruitstuk:

Uit het beitsbad:

Afbeelding

En schoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klein stukkie uitlaat aanpassen:

Afbeelding

Meer olie:

Afbeelding

Dikke ome Gerrett:

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht vanaf boven:

Afbeelding

Ook de olieretour gemaakt, uit die van de bmw en alfa:

Afbeelding

alles gemonteerd (die blauwe slang moet ik nog een zwarte voor bestellen!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na 1000km rijden:

Afbeelding


Inmiddels zijn de kleuren al weer anders. Leuk is dat, RVS.

Hier hadden we de eerste kilometer gereden, door het dolle heen dat de GT weer reed!

Afbeelding

WE DID IT :mrgreen:


Vermogen is minder geworden natuurlijk. De map met deze turbo klopt niet meer. Het asje van 18mm is nog te lang, hij moet nog korter als we de date log mogen geloven. turbodruk heeftie wel, hij gaat over de 3 bar en das natuurlijk te gek.

Deze turbo kan 300pk draaien maar helaas gaat mijn dieselpomp en verstuivers niet de benodigde diesel geven. Het vermogen zal dus niet veel hoger worden dan met de oude turbo, maar wel lagere turbodruk en eerder opspoelen, dus minder stress en comfortabeler rijden en een goede basis voor later! :angel:




Kortom, asje inkorten en weer loggen, en dan mappen hopelijk!


Komende maand ook een remupgrade. Iets met 6 zuigers :wink:



En ja, omdat ik de GT gewoon tijdloos mooi vind nog 3 fotootjes van het geheel, ongepoetst. Deze auto gaat niet meer weg, daar zit zoveel tijd geld en liefde in, das onbetaalbaar en een te grote krater bij verkoop. Ik kijk elke keer nog achterom als ik haar parkeer. :love:

Future plans: RWD en meer diesel op de zuugahts!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

do mei 26, 2016 23:39

Mooi project!!

Je bent in ieder geval niet bang iets aan te pakken! Doet Gregor de software?
Overigens denk ik niet dat je 300 pk kan redden met een 56mm compressor, dan zul je toch naar 60 moeten.
Verder denk ik dat 308 injectors (2.4 210 pk) een mooie upgrade zijn tov je oiginele. Geeft je veel meer speelruimte in de inspuittiming en kun je naar 110 mm3.

Ben wel jaloers op die uitlaat, ziet er goed uit, maar het zal wel een aardig kabaal maken denk ik!

Gebruikersavatar
ArjanB
Member
Member
Berichten: 142
Lid geworden op: ma jun 07, 2010 21:35
Locatie: Best

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

vr mei 27, 2016 00:04

Wat een verhaal!
Moest ook meteen aan jou denken, Joel :wink:
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

vr mei 27, 2016 00:39

Ha Joel,

Ja Gregor doet ook mijn software, hoe kan het ook anders :lol:

308 injectoren heb ik Allard ookal over gehoord. Maar dan moet ik ook een r70 pomp hebben toch? Gaan de euros weer.... wil nog wel wat uitgeven eraan maar geen mega bedragen, het is ook een keer goed.

De uitlaat is met de gtb turbo echt bizar stil geworden!! Ik heb een hekel aan sportuitlaten dus wilde een grote demper erbij tussen maar das niet meer nodig nu!

Joel, mijn maat zou graag een uitlaat en goeie downpipe voor je maken :wink: 3inch downpipe is echt een verademing voor je motor!

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

vr mei 27, 2016 09:22

Mocht je deze nog zoeken;
Motorsteun rechts voor van een 16v heb ik nieuw liggen, 0050501684.
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

vr mei 27, 2016 09:27

Sieger ! GIJ MANIAK !!!!! :blue_lol:

Ik dacht dat ik al wat "tegengas" had, en onnozel veel uurtjes in een oliestokert had gestopt/stop/ga stoppen, maar ik denk dat ik zéér dik geklopt ben.. :mrgreen:

Dit is nu inderdaad zo'n auto waarmee je té veel hebt meegemaakt & geknutseld om (weer) weg te doen.

Wel vreemd: voor zo'n toch wel modern, jong ding is geen motorsteun meer leverbaar ?!?!

Komende maandag gaat de GTA naar Alfaspecials voor APK en nieuwe distributie (daar ga ik zelf niet aan klooien, geen gereedschap voor en véél te veel poelie's/nokkenas wielen..) en wat andere flutdingetjes. Plan was om er volgend jaar juli pas weer (zakelijk) mee te gaan rijden, dan is 'ie immers 15. Tot die tijd toch maar weer in de vaart, ik mis die BigBruteBusso..

Zodra de GTA klaar is moeten we eens een keertje de PK's en NM's vergelijken man ! ( Doe je mee Joël ? m'n GTA heeft na een klein jaartje stilstand vast erge honger... :lol: )
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4192
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

vr mei 27, 2016 11:57

Best wat pech gehad, maar uiteindelijk heel dik zeg!!

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

ma mei 30, 2016 09:26

Een GT diesel op zijn Siegers... :D
Je bent in iedergeval weer lekker bezig geweest. Top.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

ma jul 11, 2016 23:11

Door omstandigheden komt de GT op korte termijn tekoop, helaas...... :(

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

Re: De ultieme daily: Alfa GT 1.9JTD-M 2005

di jul 12, 2016 00:31

nah jah zeg, en nu?
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Terug naar “Projecten”