Was ook uitgenodigd voor de 'VIP- première' en ben dus maar even gaan kijken. Afgezien van het feit dat ik volledig uit de toon viel in spijkerbroek en T-shirt, met de op 1-na oudste alfa op het terrein kwam aanzetten (ze hadden een 67 Giulia in de showroom gezet) en schijnbaar de enige/ danwel een van de weinige aanwezigen was die bezwaar zag in alcohol naar binnen gieten voordat er weer naar huis gereden moest worden.. Was het wel een leuke ervaring!
Het heeft even geduurd voor ik de foto's online gooide, ben het hele weekend wezen computeren en bieren met vrienden en maandag moest er gebrommerd en ge BBQ'd worden, daarna eigenlijk glad vergeten..
Eerste indruk: Verschrikkelijk mooie auto om te zien, vreemd genoeg aanwezig maar niet schreeuwerig.
Waar je ook zit, je zit ruim en comfortabel.
Omdat de achterbank dieper in de auto zit weggestopt dan waar de deur begint zit je beschermd achter de... C?- stijl. Bij het uitstappen moet je hier omheen klimmen.
De deuren zijn erg dik en stevig, raam begint (bij mij dan) rond of boven schouderhoogte. Voelt veilig voor het geval je de auto onvrijwillig van vorm zou veranderen, maar voelde me eigenlijk een beetje opgesloten.. Kon ook niet echt heel veel zien rondom..
Dit zal wel bij meer nieuwe auto's zijn en komen vanuit nieuwe veiligheidseisen, dat besef ik me wel hoor.
Vanuit de voorstoel is het door die dikke deur wel een aardig afstandje voor je benen zich buiten de auto bevinden.
En... Als iemand binnenkort een witte Giulia diesel heeft met een ABS of airbag storing.. excuus.. Heb op zoek naar de lengterichting verstelhendel een kabel uit zijn geleiding getrokken onder de passagiersstoel die in een of ander plastic kastje eindigde.