22 opeenvolgende kentekens !
De JX-278-V t/m de JX-299-V zijn allemaal nieuwe Giulia's
Ik was deze week even bij de lokale dealer (Creemers in Roermond) en daar stond ook een nieuwe Giulia in de showroom. Ik was op basis van de foto's niet overtuigd dat het qua looks een waardige opvolger was voor de 156 en 159. In het echt valt echter alles mooi op zijn plek. Verhoudingen kloppen mooi en het is echt een imposante auto om te zien. In real life had ook niet de BMW/Infiniti/Lexus associaties die de foto's opriepen.
Interieur is geweldig. Stuur kan mooi dicht naar je toe, stoel kan heerlijk laag en je zit echt "in" de auto in plaats van "erop" zoals helaas tegenwoordig bij veel andere auto's. Ook had ik met mijn 2,03 (en achterlijk lange benen) voldoende plek.
Ik vind hem gaaf! Heeft alleen wel een setje onbeschoft dikke velgen nodig. Zelfs 18 inch lijken een beetje te klein.
Leuke rijtje auto's heb je gereden ondertussenBeste forumleden,
Ik zit met een probleem ....na 2x een AR GTV 2000 Bertone, 145 TD, 75 Imola, 75 3 liter V6, 2x 159 SW JTDM en nu alweer een tijdje een 147 JTDM 140 pk ben ik afgelopen weekend voor de 2e keer wezen kijken naar de nieuwe Giulia en heb ik een flinke tijd kunnen proefrijden in de 180 pk diesel versie....maar de nieuwe Giulia valt mij enigzins tegen.....en dat wil ik niet....hij ziet er fantastisch uit zowel van binnen als van buiten, is idd veel mooier in het echt dan op de plaatjes, is supersnel, goed gebouwd, degelijk, in mijn optiek concurrerend geprijst, eindelijk weer achterwiel aandrijving, net zo als mijn geliefde 75 3 liter V6 en Bertones....maar diep in mijn hart vind ik mijn nu bijna 13 jaar oude 147 fijner rijden, ik vind de 147 overigens ook beter rijden dan de twee 159s die ik heb gehad....wat is dit? Ben ik het Alfa gevoel kwijt ? Is de grotere Guilia minder dynamisch dan de kleiner 147? Stuurt de Giulia te licht...is dat het?....Is Alfa het kwijt? Is mijn verwachtingspatroon veel te hoog na idd ongeveer 5 jaar gewacht te hebben? Ik denk er niet aan om BMW of Audi te gaan rijden....maar weet ook niet of ik de Guilia ga rijden....
Bart
Tegenwoordig herken je bijna elke nieuwe auto (zeker 's-avonds als de verlichting aan staat)Ik denk dat ik, als het geen demo-auto met bestickering was geweest, hem gewoon voorbij gereden was zonder dat het mij opgevallen was, en eigenlijk vind ik dat best jammer.
Ik las ergens dat de nieuwe Giulietta in 2017 komt, eigenlijk een Giulia SWB wordt en er ook een SW versie van zal zijn.Ik kan niet wachten op een SW versie.