Mijn verslagje;
S'ochtends om 4.45u ging de wekker
Om 5.15u in de bus richting Zandvoort.
Daar aangekomen direct naar de keuring, alwaar ik een laatste waarschuwing kreeg omdat de ATL tank een jaar verlopen is
Door naar de pitbox die we met 6 rijders deelden.
Een dubbele Nespresso gescoord en aan de vrije training begonnen.
Had voor het eerst slicks gemonteerd, Hankook. Zo, dat maakt een verschil
meteen 3 seconden van mn PR afgereden, nu 2.07 en snelste tijd in de vrije training...
Alfaatje liep als een trein.
Luuk zou de kwali en eerste race rijden, ik de tweede race en hij de derde.
Kwali ging perfect, rijdt ff 2.04
goed voor de 2de plek op de grid, voor het eerst met deze auto op Zvoort...
Helaas teveel wielspin bij de start, daardoor als 3de de Tarzan in.
Hij kan Cees weer inhalen in de race, en finisht uiteindelijk 2de, achter Gerben Goet, die een klasse apart is.
In de 2de race sta ik dus ook op de 2de positie op de grid. Ook geen geweldige start, nog niet brutaal genoeg.
Kom in een mooie strijd met een Cees, Pieter van Ouwerkerk en een Duitse Fiat 128 terecht.
Ging echt op het scherp van de snede, een keer vol over de putdeksel in de Audi-S, was bang dat ik het carter er onderuit gereden had. Viel gelukkig mee, alleen de uitlaat wat platter gereden.
Laatste ronde kan ik bij insturen Kumho en uitgaan Luijendijk naar Pieter toe rijden, en 10m voor de finish passeer ik hem :ba:
3de na Gerben en de Fiat, wat een lekker gevoel is dat
In de laatste race ligt Luuk 2de maar de Alfa begint moeilijker te schakelen, ik denk dat de klap over de putdeksel het schakelmechanisme verbogen heeft.
Hij komt halverwege de race binnen en we besluiten dat het mooi zo is.
Toch jammer, want een 2de plaats overall had er dik ingezeten, nu 6de overall, ook mooi.
Fantastische dag weer, op naar 7 sept in Assen :thumleft: