Ik krijg zaterdag de Giulia een ochtend mee, ben benieuwd. Ik zit nu nog net aan de goede kans van de grens tussen benzine en diesel, maar wil zo'n auto op satansap wel eens proberen. Over 2 maanden dan maar eens vergelijken met een benzine versie. De dealer zei dat hun 2.0 turbo in de laatste week van september geproduceerd zou worden.
Voor mij zal 't gewoon een oriënterende proefrit worden, vooral op het gebied van ruimte. Nu we een kleintje hebben is het vooral belangrijk hoe groot de kofferruimte is bij de berlina. (Als er dus daadwerkelijk geen SW komt)
Ik heb vandaag ook gereden Rik en ik had verwacht letterlijk en figuurlijk verkocht te zijn, niet
. Hier mijn mening:
Bak schakelt hakerig en zonder veel gevoel
Toch wel behoorlijk dieselgeluid
Bekleding A stijl die al los zit
Soort 2 fasen gaspedaal, alsof je aan het einde van de slag nog door een weerstand heen moet duwen
Mijn vrouw stootte behoorlijk haar hoofd bij het dichtdoen van de bijrijdersdeur aan de dakrand,, het lijkt wel of de instap wat apart is
Een of ander akelig waarschuwingssysteem die met een harde pieptoon aangeeft dat je toch vooral voor de auto moet kijken
Maar het meest vervelend vond ikzelf dat als je enthousiast een bocht neemt, en dat kan toch altijd prettig met een achterwielaangedreven auto, je hardhandig teruggefloten wordt door het tractiecontrolesysteem, en ja, ik heb alle standen van DNA geprobeerd. Er is echt geen greintje overstuur mogelijk.
Oja, commentaar dealer bij terugbrengen van de auto en deze punten aangevend waarom ik toch geen Giulia ga bestellen: " Alle demo's zijn voorserie auto's, de klantenauto's zijn beter...
. Hoe wil je dan in vredesnaam vreemd merkrijders overhalen om Alfa te gaan rijden? Slechter wordt uw nieuwe auto in ieder geval niet?!
Laat iedereen gewoon zijn eigen mening vormen over de auto, waarschijnlijk waren mijn verwachtingen na al die jaren wachten gewoon veels te hoog gespannen