Oh en een promofilmpje: Zo the horen heeft Alfa als eerste constructeur ooit een 4-cylinder turbo gebouwd die als een V6 klinkt.
https://www.youtube.com/watch?v=DJ6scFd4DmQ
Bij de Mito en Giulietta doen ze dit ook. Rode, groene en witte stiksels afhankelijk van de diverse uitvoeringen. Afgeplat stuurtje, of juist volledig rond. Wel of geen leer op het stuur, wel of geen perforatiegaatjes in dat leer. Net even de details die jij noemt....Bij die Veloce weet ik overigens niet wat er in het interieur anders is behalve die kuipstoeltjes. Maar als ik mijn eigen 159 Ti bekijk vind ik juist al die verschillende details zo leuk. (dat is eigenlijk de voorloper van de Veloce, gezien het sportpakket) Sportstuur met rode stiksels, pookhoes met rode stiksels, zwart hemeltje, kuipstoelen met gaatjesstof middenbaan en rode piping en dan de zwarte middenconsole. Werkelijk iedereen die bij mij in de auto zit vind het prachtig omdat het juist zo anders is dan een" 'gewoon zwart interieur" zonder dat het overdreven racy of schreeuwerig is. De 147/156/166 had dit met de Ti-versies ook zo, niet alleen een setje andere stoelen maar in het hele interieur gewoon nét wat andere details die het wat specialer maakten.
De laatste keer dat er onverwacht hoge verkopen waren had dat minder positieve gevolgen voor de bouwkwaliteit. Ik hoop wel dat ze daarvan hebben geleerd. Kwaliteit is belangrijker dan ooit, met de plek in de markt die ze hebben gekozen.Het gaat goed met de orders, volgens Altavilla. Inmiddels is het aantal wat men gehoopt had voor héél 2016 eind september al gerealiseerd! Ik gun het Alfa zo en kennelijk lijkt het dus te gaan lukken. Dan vind ik details als gekleurde stiksels voor een Veloce zo belangrijk niet meer. De Veloce heeft (bij de benzine) 80 pk extra, dat compenseert voor mij aan alle kanten wat kleurverschillen in het interieur!
http://corsaitalia.com/altavilla-alfa-r ... -op-stoom/
Ik ben dan wel benieuwd (kan het filmpje niet kijken) of Alfa dan hetzelfde heeft als Toyota, dat elke medewerker bij een knop kan om de productielijn stop te zetten. Niet voor noodgevallen (nouja, dat ook), maar om aan te kaarten als hij/zij iets denkt te spotten wat niet klopt of constructief beter kan.